کد خبر: ۲۱۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۷ - 2019January 10
پرستاران چه در زمان انقلاب و چه در زمان جنگ و چه در سازندگی و چه در زمان تحریم ها پا به پای آحاد ملت تلاش کرده و حتی دقیقه ای کار خود را رها نکردند و امروز این میراث ارزشمند را برای ما به یادگار گذاشتند
شفاآنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت کمبود شدید نیروی پرستاری، حجم زیاد کار، مطالبات و معوقات انباشته، اضافه کار اجباری و اجرا نشدن برخی از مصوبات قانونی به دلیل کمبود نیرو را منجر به ایجاد مشکلات معیشتی بسیاری برای پرستاران دانست و اظهارکرد: امید است با تامین بودجه از منابع پایدار این دوران سخت نیز بگذرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر مریم حضرتی در مراسم تجدید میثاق جامعه پرستاری با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی گفت: حضرت زینب (س) اسوه مهربانی، مقاومت و صبوری بود. کسی که پرستاری‌اش در روز عاشورا و خطابه‌های علی گونه‌اش پس از آن و البته پرستاری‌اش از سه امام در حادثه کربلا موجب حفظ کیان و روح اسلام شد.

وی افزود: پرستاری حرفه‌ای است به بلندای عمر بشریت یعنی از بدو تولد تا زمان مرگ. از این رو هیچ پیشرفتی در جوامع نمی‌تواند جایگزین پرستاری شود چون نقشی کاملا انسانی، عاطفی، علمی و حرفه‌ای دارد. به همین جهت است که پرستاری در تمام جوامع اسلامی و غیر اسلامی، دینی و غیر دینی، نقش احترام <Respect>آمیزی داشته و به قداست، پاکی و اخلاق مداری معروف و مورد اعتماد مردم است و همواره از آن یاد می شود.

وی با بیان جملاتی از بزرگان علمی و دینی در خصوص پرستاری، اظهارکرد: از دیدگاه عرفان، علما و بزرگان دین نیز در حوزه پرستاری و اهمیت آن زیاد سخن گفته  شده  که کمتر شغلی اینگونه از آن یاد شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: پرستاران<nurses> ما همسان با نقش بالینی خود با رویکرد علمی، همپا با کشورهای موفق در این حوزه در مرز دانش حرکت می‌کند.

حضرتی وجود ۱۹۲ دانشکده پرستاری و پذیرش سالانه نزدیک به ۱۱ هزار دانشجوی پرستاری در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای پرستاری و وجود بیش از 2000 عضو هیات علمی همچنین فعالیت شبکه ملی تحقیقات پرستاری را از نقاط قوت حوزه پرستاری دانست و گفت: داشتن حداقل ۲۵ درصد از سهم تولید علم و چاپ مقالات علمی و حضور اساتید و درخشش پرستاری در جشنواره‌های مختلف، انتشار بیش از ۳۰ مجله علمی پرستاری نشان می‌دهد پرستاری ما از نظر علمی و پژوهشی از بسیاری از کشورها جلوتر است.

وی افزود: امروز که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، پرستاری چه در عرصه علمی و چه در عرصه اجتماعی پیشرفت‌های چشمگیری داشته که ندیدن این واقعیت ها جفا در حق همه پیشکسوتان و بزرگان ما در تمام عرصه های کشور است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، تصریح کرد: پرستاران چه در زمان انقلاب و چه در زمان جنگ و چه در سازندگی و چه در زمان تحریم ها پا به پای آحاد ملت تلاش کرده و حتی دقیقه ای کار خود را رها نکردند و امروز این میراث ارزشمند را برای ما به یادگار گذاشتند. هر چند این پیشرفت ها مانع دیدن مشکلاتی که پرستاران به عنوان پیشگامان ارایه مراقبت در کشور با آن مواجه هستند نباید باشد. مشکلات بسیاری که می تواند منجر به فرسایش جسمی و روانی و بی‌انگیزگی آنان شود.

حضرتی در پایان با ابراز امیدواری از حل معضلات و مشکلات پرستاران در آینده، گفت: امروز گرد هم آمده ایم تا یکبار دیگر با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کنیم و راه او که تبعیت از ولایت و پاسداشت خون شهدا و معیارهای ارزشی انقلاب اسلامی است را پاس بداریم.ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: