کد خبر: ۲۱۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۷ - 2019January 09
براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، روز آینده بارش‌ها در نیمه غربی و مرکز کشور خاتمه می‌یابد، اما در استان‌های شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بخش‌هایی از خراسان رضوی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و این سامانه اواخر وقت فردا از کشور خارج خواهد شد
شفاآنلاین>سلامت> فردا در دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های البرز، تهران، سمنان و برخی مناطق نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی(Meteorology)، روز آینده بارش‌ها در نیمه غربی و مرکز کشور خاتمه می‌یابد، اما در استان‌های شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بخش‌هایی از خراسان رضوی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و این سامانه اواخر وقت فردا از کشور خارج خواهد شد.

‌فردا در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران، سمنان و برخی مناطق نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه در اغلب مناطق کشور آسمان صاف است.

بعدازظهر فردا و روز جمعه خلیج فارس مواج است، همچنین دریای خزر فردا مواج خواهد بود و ارتفاع آن به حدود یک تا دو متر خواهد رسید، از این رو توصیه می شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک و تفریحی به‌عمل آید.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، گاهی وزش باد شدید، به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی(Forecast) می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۰ و صفر درجه خواهد بود، همچنین روز جمعه آسمان تهران صاف است.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۲درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

روز آینده در ۲۰ استان سرمای صفر درجه و زیر صفر درجه خواهیم داشت.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۵ دیماه سال جاری ۱۰۰ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۳۱.۸ میلی‌متر بود. بنابراین تا این تاریخ بارش بارش سال جاری ۲۱۴.۶درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۷۴.۵ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۳۴.۲درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته پانزدهم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۱۴۴.۹میلی‌متر بوده است. میانگین گرم‌ترین منطقه در مدت زمان مذکور میناب در استان هرمزگان به میزان ۳۰.۴ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه زرینه در استان کردستان به میزان منفی ۹.۵ درجه سلسیوس بوده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: