کد خبر: ۲۱۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۲۳ دی ۱۳۹۷ - 2019January 13
شاید باورش برای ما سخت باشد وقتی بدانیم غذا‌هایی که تاکنون خوردنشان برای ما لذت‌بخش بوده و سال‌ها با این تصور روی میز و سفره شام و ناهارمان قرار گرفته‌اند، نه‌ تنها فایده‌ای برای بدنمان نداشته‌ بلکه حتی گاهی برایمان ضرر هم داشته‌اند؛ مثل زرشک‌پلو با مرغ یا باقالی‌پلو با ماهی
شفا آنلاین>سلامت>مصرف همزمان این خوردنی‌ها را متوقف کنید
ماست با ترب
شیربرنج با آرد گندم
انار با حلیم
خربزه با عسل
لبنیات با گوشت سفید
تخم‌مرغ با ماهی
سرکه با حلیم
لبنیات با ترشیجات
پنیر با ماست چکیده
پنیر با بادام
سرکه با عدس
سرکه با ماش
سرکه با ماست
خربزه با موز
خربزه با انبه
کله گوسفند با انگور
غذای گرم با سرد
غذای طبیعت گرم با سرد
سرکه بعد از ماهی
سرکه بعد از شیر
سرکه بعد از هندوانه
آب سرد بعد از غذای گرم
آب سرد بعد از حمام
 
به گزارش شفا آنلاین:شاید باورش برای ما سخت باشد وقتی بدانیم غذا‌هایی که تاکنون خوردنشان برای ما لذت‌بخش بوده و سال‌ها با این تصور روی میز و سفره شام و ناهارمان قرار گرفته‌اند، نه‌ تنها فایده‌ای برای بدنمان نداشته‌ بلکه حتی گاهی برایمان ضرر هم داشته‌اند؛ مثل زرشک‌پلو با مرغ یا باقالی‌پلو با ماهی.دیگر همه می‌دانیم بعضی خوراکی‌ها را نباید با هم خورد، چرا که منجر به ایجاد حساسیت غذایی می‌شود.خارش پوست، کهیر، تحریک‌های پوستی، تغییرات تنفسی یا حالت خفگی، برخی از نشانه‌های مسمومیت و حساسیت غذایی است. به‌ طور کلی در طب سنتی گفته می شود،ممکن است آنزیم هضم یکی از آن‌ها در هضم دیگری، اختلال ایجاد کند. به همین دلیل مواد مختلف نباید همزمان با هم خورده شوند.
 

 ماست و سالاد را با هم نخورید
بهتر است سالاد و ماست را به صورت جداگانه یا با حداقل یکی، دوساعت فاصله میل کنید. حتی می‌توان ماست را قبل از غذا و سالاد را بعد از غذا مصرف کرد. برای همراهی غذا، سبزی‌ها به‌ویژه ریحان، ترخون و تره که طبع گرمی دارند، بهترین گزینه‌اند.
چند نوع گوشت را با هم نپزید
هیچ‌وقت مخلوطی از گوشت گوسفند و گوساله را در خورش‌های‌تان نریزید. تفاوت طبع این گوشت‌ها، این اقدام را در طب سنتی منع کرده است.
باقالی‌پلو را با ماهی نخورید
باقالی‌پلو با ماهی در عین خوشمزه ‌بودن، ترکیب چندان مناسبی نیست؛ چراکه باقالی نفخ زیادی ایجاد می‌کند و ماهی هم در میان گوشت‌ها، سردترین طبع را دارد و رطوبت ایجاد می‌کند. از آن‌جا که رطوبت پایه به وجود آمدن نفخ است، خوردن باقالی نفاخ همراه ماهی می‌تواند فرد را دچار باد شکمی کند. پس بهتر است ابتدا ماهی را در سسی از کنجد، ادویه و آویشن بخوابانید، سپس سرخ کنید تا طبعش متعادل شود. خوردن خرما را هم با این غذا فراموش نکنید.
 ماست را با ترشی نخورید
اگر می‌خواهید برای همراهی غذا از ترشی استفاده کنید یا غذای شما حاوی آب لیمو است، بهتر است خوردن ماست و لبنیات را فراموش کنید؛ چراکه هر دو طبع سردی دارند و اگر همزمان خورده شوند، فرد دچار سردی می‌شود.
ماست را با ماهی نخورید
هر قدر غذا طبع سردی داشته باشد، خوردنش مشکل‌سازتر می‌شود. ماست طبع سردی دارد و نباید همراه با ماهی که سردترین طبع را در میان گوشت‌ها دارد، میل شود؛ چراکه باعث تولید خلط خام زیادی در بدن می‌شود.
تن‌ماهی را با تخم‌مرغ نخورید
غذا‌های مختلف در طب سنتی به دسته‌های گوناگونی تقسیم شده‌اند که خوردن سه دسته از غذا‌ها با هم به‌شدت منع شده است؛ لبنیات، تخم‌مرغ و گوشت‌ها. یعنی هیچ‌کدام از این غذا‌ها را (دو به دو یا هر سه را با هم) مصرف نکنید، چون هرکدام از آن‌ها یک غذای کامل هستند، حتی برای مزه‌دارکردن ماهی و بعضی گوشت‌ها، آن‌ها را در تخم‌مرغ نخوابانید. به گزارش اکونومیست،  این موضوع برای تن‌ماهی و تخم‌مرغ هم مصداق پیدا می‌کند.
زرشک‌پلو را با مرغ نخورید
زرشک‌پلو گزینه خوبی برای همراهی با مرغ نیست. همراهی مرغ با زرشک که طبع سردی دارد، باعث سردتر شدن طبع مرغ می شود و می‌تواند هضم غذا را برای بدن سخت‌تر کند، پس بهتر است در خوردن چنین غذایی زیاده‌روی نکنید یا زعفران را چاشنی غذا کنید.خراسان
 
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: