کد خبر: ۲۱۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۷ - 2019January 06
شفاآنلاین:چهره ماندگارپزشکی کشور ویکی ازبزرگان وبنیانگذاران پیوند کلیه ایران ،دراتفاقی عجیب وبدون اطلاع خود،امروز طی حکمی ازسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بازنشسته اعلام شد.وی حدود 15 سال نیزریاست بیمارستان سینا درتهران را برعهده داشت.گفته شده وی امروزازطریق برخی دوستان وهمکارانش درجریان بازنشستگی اش قرارگرفته است.

به گزارش اختصاصی شفاآنلاین،دراین حکم آمده است:"جناب آقای دکتر غلامرضا پورمند
استاد محترم دانشگاه



با سلام و احترام
 مسئولیت‌پذیری و تلاش اعضای هیأت علمی در عرصه‌های آموزش، پژوهش و ارایه خدمات درمانی، بدون تردید یکی از مهمترین عوامل پیشرفت دانشگاه علوم پزشکي تهران در دوره حیات پربرکت آن بوده است.
 در این میان برخی از اساتید با پشتکاری جدی و همتی رفیع پا را فراتر گذاشته و با تلاشی مضاعف در گسترش مرزهای دانش قدم برداشته و اقدامات نوآورانه‌ای در ارائه خدمات سلامت انجام داده‌اند. جنابعالی در طی عمر پربرکت بیش از هفت دهه خود که حدود چهار دهه آن را در این دانشگاه به خدمت اشتغال داشته‌اید گسترش دهنده خدمات نوین و ارزشمندی در حوزه ارولوژی بوده‌اید که ثمره شیرین آن تا سال های طولانی در ایران عزیز ساری و جاری خواهد بود.
 لازم می‌دانم اکنون که به افتخار بازنشستگی نائل شده‌اید از تلاش‌ها و خدمات ارزشمند جنابعالی در طی دوره خدمتی تقدیر و تشکر نمایم و توفیق روزافزون جنابعالی در کلیه شئون زندگی را از درگاه خداوند متعال خواستارم و در پایان امیدوارم دانشگاه و نظام آموزش و پژوهش سلامت کشور همچنان بتواند از تجارب و توانمندی های ارزنده شما بهره‌مند گردد.
دکترعباسعلی کریمی-رئیس دانشگاه

نگاهی به زندگی نامه وسوابق علمی ،اجرایی

تاریخ تولد: 1325

محل تولد: اهواز

فارغ التحصیل : در رشته ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران1357

تخصص : فلوشیپ پیوند کلیه از انگلستان

سمت: رئيس بيمارستان سينا، رياست مركز تحقيقات ارولوژي دانشگاه علوم پزشكي تهران

سوابق علمی و اجرایی:وي پس از طي تحصيلات متوسطه، در سال 1344 تحصيلات آكادميك خود را در دانشكده پزشكي دانشگاه اهواز آغاز نمود و درسال 1351 به عنوان پزشك عمومي فارغ التحصيل گرديد.سپس دوره تخصصي ارولوژي را از سال 1357-1353 در دانشگاه علوم پزشكي تهران سپري و به منظور ادامه تحصيل به آمريكا عزيمت نمود. در سال 1363 در دانشگاه UCLA كاليفرنيا تحصيلات خود را در رشته ناباروري مردان – آنكولوژي ارولوژي (Urologic) آغاز نمود و در سال 1364 به اخذ فلوشيپ اين رشته نايل گرديد. در كارنامه علمي تحصيلي دكتر پورمند فراگيري دوره هايي همچون مثانه هاي Neurogenic در آلمان (1361)، دوره6 ماهه ارولوژي آنكولوژي و ارولوژي اطفال در دانشگاههاي بوفالو و UCLA آمريكا (1363 )، دوره ناباروري مردان در UCLA آمريكا (1364)، پيوند كليه در بيمارستان ميدل سكس لندن(1372- 1371)، ارولوژي لاپاراسكوپي در كالج علوم پزشكي و دندانپزشكي King ´s College لندن (1373- 1371)، دوره Reproductive در بروكسل بلژيك (1377) و پزشكي نانو در مسكو (1385)، به چشم مي خورد. از سال 1357 به عنوان استاديار گروه ارولوژي دانشگاه تهران، از سال 1366 به عنوان دانشيار و از سال1372 به عنوان استاد به ارائه خدمات آموزشي خود پرداخته است. سابقه عضويت و همكاري در مراكز علمي چون انجمن ارولوژي اروپا (1369 تا كنون) انجمن ارولوژي آمريكا (1367 تا كنون)، انجمن بين المللي ارولوژي (1367 تا كنون)، هيات مديره انجمن پيوند اعضاء خاورميانه (دو دوره) انجمن بين المللي ارولوژي به عنوان نماينده ايران (به مدت 20 سال)، كميته نانوتكنولوژي وزارت بهداشت (1383 تاكنون)، انجمن باروري آمريكا (1373- 1369)، هيات تحريريه مجله" Reproductive Medicine"(1383 )،‌ هيئت تحريريه مجله پژوهش دانشكده پزشكي (1379) و اساتيد برجسته ايران (2005)، در سوابق علمي و عضويت هاي وي محرز مي باشد. وي سالها در سمتهاي علمي و اجرايي متعددي ايفاي خدمت نمود؛ رئيس بيمارستان سينا (1385 تاكنون)، رياست مركز تحقيقات ارولوژي دانشگاه علوم پزشكي تهران (1382 تا كنون)،‌ معاونت پژوهشي دانشگاه از (1376- 1372)، انجمن پيوند اعضاء خاورميانه (1381 تا كنون ) و دبير انجمن اورولوژي ايران (1364- 1361 )، گوشه اي از سمتهاي آكادميك ايشان به شمار مي روند.

تقدیرنامه ها:از جمله افتخارات ايشان مي توان به دريافت جوائز و عناوين زير اشاره نمود: رتبه اول علوم باليني در هفتمين جشنواره تحقيقاتي علوم پزشكي رازي (1380)، ارولوژيست نمونه سال از سوي سازمان نظام پزشكي كشور و دريافت لوح تقدير از رياست محترم مجلس شوراي اسلامي وقت، محقق برتر ايران در دومين جشنواره بين المللي رويان، راه اندازي اولين دستگاه سنگ شكني و كليه و مجاري ادراري در بيمارستان سينا، پژوهشگر نمونه سال 1380 از طرف انجمن ارولوژي ايران و چهره هاي ماندگار پزشكي در سال 1385و پژوهشگر برتر جايزه بنياد علمي بين المللي يلدا 1391 .

آثار علمی و تالیفات: وي دارای بيش از 70 طرح پژوهشي به انجام رسانده و بيش از 100 مقاله علمي در علوم پزشكي منتشر نموده است.








غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
0
نكته جالب اينه كه كسي كه اين نامه رو امضا كرده احتمالا از نظر علمي جايگاهش از مخاطب اين نامه پايين تره!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار