کد خبر: ۲۱۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۷ - 2019January 04
شما باید آماده باشید. قبل از این که در مقابل او بنشینید و به او بگویید که می خواهید به این رابطه مهر پایان بزنید، باید خوب در مورد حرف هایی که می خواهید به زبان آورید، فکر کنید
شفا آنلاین>اجتماعی>مهم نیست که علت بهم خوردن رابطه عاطفی شما چیست، پایان رابطه عاطفی در هر شرایطی سخت می باشد. اما این موضوع زمانی سخت تر می شود که ما می خواهیم یک طرفه این کار را انجام دهیم. در این شرایط چه باید کرد؟ اگر طرف مقابل ما به بهم زدن این رابطه راضی نباشد، چگونه خواسته مان را مطرح کنیم؟



به رابطه عاطفی تان نگاه کنید
شما باید آماده باشید. قبل از این که در مقابل او بنشینید و به او بگویید که می خواهید به این رابطه مهر پایان بزنید، باید خوب در مورد حرف هایی که می خواهید به زبان آورید، فکر کنید. دلیل شما از پایان این رابطه چیست؟ چه دلایلی را می خواهید به روی او آورید؟ شما حتی باید آماده سوال هایی که او از شما می پرسد باشید. بنابراین بدون فکر و برنامه ریزی هیچ اقدامی انجام ندهید.

پیش بینی کنید

مطمئنا شما طرف مقابل تان را می شناسید، می دانید که اگر این موضوع را مطرح کنید او چه عکس العملی از خود نشان خواهد داد. آیا او از شما سوال خواهد پرسید؟ آیا شروع به گریه کردن خواهد کرد؟ آیا برای منصرف کردن شما تلاش می کند؟ شما باید خودتان را برای تمام این عکس العمل ها آماده کنید.

صادق باشید

احتمالا در جاهای محتلفی خوانده اید که بهتر است دلایل واقعی تان را هنگام بهم زدن رابطه عاطفی بیان نکنید، بلکه بهتر است بگویید: «مشکل از من است، نه تو» اما بدانید این شیوه جواب نمی دهد. طرف مقابل شما شخصی ست که روزی برایتان اهمیت داشته است، بنابراین باید در هر شرایطی با او صادق باشید. او لایق شنیدن حقیقت است، اینطور نیست؟ بدون شک او می داند که شما دیگر به این رابطه تمایل ندارید اما می خواهد دلایل شما را بداند، بنابراین صداقت را هنگام حرف زدن با او فراموش نکنید.

از حرف تان کوتاه نیایید

مطمئنا زمانی که طرف مقابل تان می فهمد که شما او را نمی خواهید، از هر ترفندی برای برگرداندن تان استفاده می کند به طوری که ممکن است به تصمیم تان شک کنید، به خصوص زمانی که به شما قول می دهد شرایط را تغییر خواهد داد. در این شرایط بهتر است که روی حرف تان باشید. اگر چه سخت است اما به نفع تان می باشد.

آرامش خود را حفظ کنید

دلیلی برای عصبانیت شما وجود ندارد. شما می توانید ناراحت باشید اما عصبانی خیر. در واقع شما باید آرامش خود را حفظ کنید تا بتوانید چیزهایی که در ذهن تان است را به زبان آورید. از طرف دیگر، از آنجا که طرف مقابل تان بدون شک عصبانی خواهد شد، اگر شما هم مثل او شوید، وضعیت بدتر خواهد شد.

مکالمه را کوتاه کنید

اگر می خواهید در مورد تمام شدن رابطه با طرف مقابل تان صحبت کنید، باید تا جای ممکن مکالمه را کوتاه کنید. به این دلیل که از یک طرف این بحث، انرژی شما را خواهد گرفت و خسته تان خواهد کرد و از طرف دیگر طرف مقابل شما آنقدر عصبانی و ناراحت است که نصف حرف های شما را نمی شنود. بنابراین جملاتی که به زبان می آورید را تا حد ممکن کوتاه کنید.

هرآنچه باید را بگویید

حال بهترین فرصت است که هر چه در دلتان هست را به زبان آورید. البته در این زمینه بی رحم نباشید و حرف هایتان را طوری بیان کنید که او عصبانی تر نشود. در این لحظه شما باید صادق باشید و دلایل بهم زدن رابطه تان را بگویید، در غیر این صورت بعدها از این که حرف هایتان را تمام و کمال نزده اید، پشیمان خواهید شد.

پس از حرف زدن، آنجا را ترک کنید

زمانی که شما حرف هایتان را زدید و حرف های طرف مقابل تان را هم شنیدید، بلند شوید و آنجا را ترک کنید زیرا اگر بنشینید، مکالمه شما همچنان ادامه پیدا خواهد کرد، مکالمه ای که نتیجه مثبتی را به همراه نخواهد داشت. اما اگر بلند شوید، نشان می دهید که دیگر حرفی ندارید و روی تصمیم تان ایستاده اید.

با او در ارتباط نباشید

هر چه باشد او روزی عشق زندگی شما بوده، از این رو طبیعی ست که مدام به صفحات او در شبکه های اجتماعی سر بزنید و پیگیرش باشید اما نگذارید که او از این رفتار شما بویی ببرد. با او تماس نگیرید، عکس های او را لایک نکنید... شما با این کارهایتان در واقع نور امیدی برای او روشن می کنید. بنابراین پس از آن روز، تا جای ممکن از او دور شوید. هم شما و هم او به این زمان برای فراموش کردن نیاز دارید.

او را امیدوار نکنید

اگر واقعا تصمیم تان ربه جدایی ست، هیچ جای امیدی برای طرف مقابل تان نگذارید. به عنوان مثال به او نگویید که ممکن است چند ماه دیگر همدیگر را ملاقات کنیم یا در آینده ای نزدیک بار دیگر بهم نزدیک شویم. می دانید با بیان این جملات چه اتفاقی می افتد؟ او منتظر شما خواهد ماند. شما که این را نمی خواهید، می خواهید؟!

به او بی احترامی نکنید

اگر چه طرف مقابل شما کارهایی کرده که باعث شده شما تصمیم به جدایی بگیرید اما با همه اینها بهتر است که از بی احترامی به او خودداری کنید. اگر رابطه شما توافقی و با خوشی به پایان برسد، برای هر دویتان بهتر خواهد بود.برترین ها
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: