کد خبر: ۲۱۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۷ - 2019January 02
خوشبختانه در سال‌های اخیر با تلاش‌ و زحمات بسیار، حوزه توانبخشی جایگاه خود را در نظام سلامت کشور پیدا کرده و امروزه حوزه توانبخشی در مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت نیز وارد شده است
شفا آنلاین>سلامت>شادنوش گفت: در دنیا هزینه‌های توانبخشی تحت پوشش بیمه است، از این رو در کشور ما نیز باید بیمه‌ها بخشی از خدمات را تقبل کنند.

به گزارش شفا آنلاین، مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت در بیست و سومین کنگره کار درمانی ایران که امروز در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، درباره نقش حوزه توانبخشی در نظام سلامت کشور، اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با تلاش‌ و زحمات بسیار، حوزه توانبخشی جایگاه خود را در نظام سلامت کشور پیدا کرده و امروزه حوزه توانبخشی در مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت(Ministry of Health) نیز وارد شده است.

وی بیان کرد: نیاز داریم که بیمارستان‌های توانبخشی در کشور تأسیس شوند و مراکزی جامع مخصوص خدمات توانبخشی و کاردرمانی در ایران داشته باشیم.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: متاسفانه برخی اوقات در حوزه خدمات توانبخشی وارد چرخه‌ای معیوب می‌شویم؛ به طور مثال تا زمانی که بازار کار خوب برای توان‌بخشان و کاردرمان‌گران وجود نداشته باشد، فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها با مشکلاتی بسیار مواجه هستند.

شادنوش تأکید کرد: متأسفانه در حوزه توانبخشی شاهد هستیم که با بیان شدن برخی اهداف کوتاه‌مدت، به اهداف بلندمدت لطمه وارد می‌شود؛ به طور مثال با تاسیس مراکز جامع توانبخشی اصرار می‌کنیم مسئول فنی این مراکز حتما فردی متخصص باشد، بنابراین در حوزه عمل نمی‌توانیم مراکز جامع توانبخشی را تاسیس کنیم.

وی تصریح کرد: هفته گذشته از بیمارستان توانبخشی ۲۰۰ تخت خوابه‌ای در کشور ترکیه بازدید کردم، برخی از بیماران ۳۰ تا ۳۵ روز بود که در این بیمارستان بستری شده بودند در حالی است که بیمه تمام هزینه‌های آن‌ها را تقبل می‌کرد.

شادنوش یادآوری کرد: در برخی کشورها کمیته‌هایی وجود دارد که اگر تأیید کنند فردی نیازمند استفاده از آب گرم‌های کشور است، بیمه‌های آن کشور همه هزینه‌های رفت و آمد و محل اقامت فرد را تقبل می‌کنند، ما امروزه با بهره‌گیری از علوم روز دنیا می‌توانیم به بهترین نحو زندگی کنیم، بنابراین نیاز نیست که از سن ۴۵ سالگی به بعد با زانو‌هایی دردناک به زندگی خود ادامه دهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: