کد خبر: ۲۱۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۷ - 2019January 02
ظرفیت تولید تجهیزات پزشکی در کشور افزایش یافته است و سیاست وزارت بهداشت در الزام شرکت های تولیدکننده برای اخذ گواهی اتحادیه اروپا CE باعث شده که توان صادرات تجهیزات پزشکی در کشور ایجاد شود
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در سفر به استان گلستان، از شرکت دانش بنیان دانش پژوه فجر، تولیدکننده تجهیزات بانک خون در گرگان بازدید کرده و همچنین پکیج صادراتی نگهداری خون و فرآورده های خونی این شرکت با حضور وی رونمایی شد.

به گزارش شفا آنلاین، رضا مسائلی در سفر به استان گلستان و در حاشیه بازدید از شرکت دانش بنیان دانش پژوه فجر در گرگان، با تاکید بر تحقق سیاست وزارت بهداشت مبنی بر افزایش ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) تولید داخل، اظهار داشت: ظرفیت تولید تجهیزات پزشکی در کشور افزایش یافته است و سیاست وزارت بهداشت در الزام شرکت های تولیدکننده برای اخذ گواهی اتحادیه اروپا CE باعث شده که توان صادرات تجهیزات پزشکی در کشور ایجاد شود.

 وی افزود: سیاست وزارت بهداشت در افزایش ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی منجر به ورود تجهیزات پزشکی ساخت ایران به بازارهای جهانی خواهد شد.

گفتنی است، شرکت دانش بنیان دانش پژوهش فجر در سال ۱۳۷۴ در تهران تاسیس شد و برای اولین بار در کشور بیش از ۳۰ محصول را تولید و بومی سازی کرده است. سبد کالای تجهیزات بانک خون این شرکت شامل اینکوباتور پلاکت خون همراه آژیتاتور ۴۸ و ۹۶ کیسه، میز ریلیز خون و پلاسما، فریزر ۴ درب مخصوص فریز پلاسما، فریزر ۴۰- و ۳۰- درجه نگهداری پلاسما، یخچال بانک خون، اینکوباتور نگهداری خون، پلاسما اکستراکتور و یخچال فریزر می شود. این شرکت دارای استانداردهایiso 9001 ، iso 13485 و نشان استاندار CE اتحادیه اروپاست، بیش از ۸۰ درصد قطعات شرکت از طریق تولید داخل تامین می شود.

همچنین، ۱۰۰ درصد سازمان های انتقال خون کشور و بیش از ۶۰ درصد بانک خون بیمارستان ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور، توسط محصولات شرکت دانش پژوهش فجر تجهیز شده است. این شرکت دارای قرارداد همکاری و انتقال تکنولوژی با شرکت های آلمانی، فرانسوی، چینی، اتریشی و ترکیه ای است.

پکیج صادراتی این شرکت که شامل تجهیزات نگهداری خون و فرآورده های خونی و محصولات بایوتکنولوژی بوده و صبح امروز با حضور مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت رونمایی شد، در آینده ای نزدیک، به کشورهای منطقه و حوزه مدیترانه صادرات خواهد داشت.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: