کد خبر: ۲۱۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۷ - 2019January 02
مردم همیشه در تهیه و تامین خون و فرآورده‌های خونی یاور انتقال خون هستند که امیدواریم با اهدای پلاسما در تامین داروهای مورد نیاز بیماران خاص انتقال خون را نیز یاری کنند
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل انتقال خون البرز گفت: در فصل سرما اغلب شاهد کاهش تعداد مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون هستیم.

به گزارش شفاآنلاین، محمدرضا مهدی زاده  اظهار کرد: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی نیازی مستمر است و به فصل خاصی از سال محدود نمی‌شود، از شهروندان البرزی به ویژه اهدا کنندگان مستمر تقاضا می‌شود برای تامین نیازهای این بخش انتقال خون را تنها نگذارند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اهدای خون<Blood donation> در سال جاری افزود: از ابتدای سال تا کنون 63 هزار و 883 نفر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده‌اند که 80 درصد آنها موفق به اهدای خون شده اند. ازمجموع اهدا کنندگان 23 هزار و 684  نفر اهدا کننده مستمر هستند که نیمی از جمعیت اهدا کننندگان در این استان را به خود اختصاص داده است.

مهدی زاده در بخش دیگری از سخنان خود از مردم نوع‌دوست استان خواست با توجه به فصل سرما و نیاز بیشتر به فرآورده‌های خونی به کمک بیماران بشتابند.

وی گفت: مردم همیشه در تهیه و تامین خون و فرآورده‌های خونی یاور انتقال خون هستند که امیدواریم با اهدای پلاسما در تامین داروهای مورد نیاز بیماران خاص<Special patients> انتقال خون را نیز یاری کنند. اهداکنندگان حتما کارت ملی خود را همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه نیاز به همه گروه‌های خونی در این ایام ضروری است، افزود: شرایط عمومی اهداکنندگان خون وزن بیش از 50 کیلوگرم، سن بین 18 تا 60 سال، رعایت فواصل اهدای خون حداقل به مدت هشت هفته، رعایت تعداد نوبت مجاز اهدای خون در سال برای زنان سالانه سه بار و برای مردان سالانه چهار بار، پرهیز از رفتارهای غیر بهداشتی و برخورداری از سلامت عمومی جسمانی و روانی‌ست.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: