کد خبر: ۲۱۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۱۳ دی ۱۳۹۷ - 2019January 03
شامپوی مناسب توسط متخصص پوست و مو با بررسی جنس و بیماری مو تجویز می شود و در مرحله اول جنس مو از لحاظ خشکی، چربی و معمولی و انواع بیماری های موخوره، خارش، جوش و اگزما مورد بررسی قرار می گیرد تا شامپوی مناسب انتخاب شود
شفا آنلاین>سلامت>شامپوی نا مناسب به دلیل دارا بودن مواد قلیایی غیر استاندارد و حساسیت زا باعث ایجاد حساسیت شدید پوستی درماتیک، التهاب و اگزما می شود.

به گزارش شفا آنلاین:شامپوی مناسب توسط متخصص پوست و مو با بررسی جنس و بیماری مو تجویز می شود و در مرحله اول جنس مو از لحاظ خشکی، چربی و معمولی و انواع بیماری های موخوره، خارش، جوش و اگزما مورد بررسی قرار می گیرد تا شامپوی مناسب <Suitable shampoo>انتخاب شود.

به طور مثال شوره سر با شامپوهای معمولی بدتر و شدیدتر می شود و به شامپوی حاوی ضد قارچ و از بین برنده شوره نیاز دارد تا بیماری بهبود یابد.

موها پس از دکلره، رنگ کردن، دستکاری و استفاده از شوینده های قلیایی شکننده و خرد می شوند که برای بهبودی وضعیت موها شامپوهای خنثی، بچه لازم است.

افراد مسن بالای 50 سال و کودکان قبل از رسیدن به سن بلوغ به دلیل حساس شدن موها به شامپوهای قلیایی نیاز ندارند و بهتر از شامپوی بچه و خنثی استفاده کنند
همچنین موهای حساس با زدن صابون و شامپوهای قلیایی به دلیل خاصیت شستشو دهندگی بالا موها را خشک و آسیب پذیرتر می کند

شامپوی نا مناسب با دارا بودن مواد قلیایی غیر استاندارد و حساسیت زا باعث ایجاد حساسیت شدید پوستی درماتیک، التهاب و اگزما می شود.
شامپویی مناسب است که به موها آسیب کمتر برساند و در علم پزشکی هیچ شامپویی در عرض 10 دقیقه استفاده باعث رویش موها نمی شود

شامپوهای حاوی نرم کننده با خاصیت قلیایی کمتر و از بین برندگی چربی کمتر، برای موهای خشک و شکننده مفید است و به موها نرمی می بخشد.
شامپوهای دارویی که برای درمان بیماری های مختلف مو تجویز می شوند باید هر 2 الی 3 ماه تعویض و در هفته 2بار از شامپوهای خنثی استفاده کرد زیرا مواد دارویی درون آن به درمان بیماری های قارچی پاسخ نمی دهند.

شامپوهای معمولی و روزانه تا زمانی که ایجاد حساسیت نکرده اند نیاز به تعویض و جایگزین نیاز ندارند و می توانند مدام مصرف شوند


پزشک آنلاین
دکتر مریم تابع [ متخصص پوست ، مو وزیبایی ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: