کد خبر: ۲۱۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۷ - 2019January 02
دکتر هاشمی چهارشنبه گذشته استعفای خودشان را تقدیم دولت کردند. اطلاع رسانی از بررسی، قبول یا رد استعفا را باید ستاد اطلاع رسانی دولت اعلام کند
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: قبول یا رد استعفای وزیر بهداشت را دولت باید اعلام کند.

به گزارش شفاآنلاین، ایرج حریرچی، در برنامه حالا خورشید، با عنوان این مطلب که مجلس سال گذشته سه عنوان بیماری خاص را هفت عنوان کرد، افزود: بیش از دو برابر تعداد بیماران رفت بالا اما ریالی به بودجه ما اضافه نشد.

وی ادامه داد: ردیف ١٢٩٤٥٤ذیل دستگاه وزارت بهداشت تحت عنوان درمان بیماران خاص و صعب العلاج که در قانون بودجه سال ٩٧ مبلغ ٢١٦ میلیارد تومان در آن لحاظ شده بود در لایحه بودجه سال ٩٨ به مبلغ ١٥٠ میلیارد ریال کاهش یافته است. بنابراین هیچ منبع جدیدی برای حمایت از این بیماران به بودجه جاری وزارت بهداشت افزوده نشده است.

معاون کل وزارت بهداشت، افزود: در جای دیگری که بودجه خودمان بوده نشان دار شده و هیج افزایشی نداشتیم

وی افزود: ما قصد نداریم در این شرایط با اعداد و ارقام بازی کنیم و آرامش مردم را به هم بزنیم. ماده ۴۶ و تبصره ۱۴ امسال ۹۸ هزار میلیارد تومان برای هدفمندی پول دارد. برای سال بعد لایحه سازمان برنامه ۱۴۲ هزار میلیارد تومان است که ۱۰ درصد آنها را با ۱۷ هزار میلیارد ۶ سال مقایسه کنید که رقمی به ما پرداخت شده است.

حریرچی افزود: سال بعد هم ۴۹۰۰ میلیارد تومان از ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد است که مصوب قانونی مجلس است برای ما پیش بینی شده برای بزرگ ترین پروژه اجتماعی دولت<Government> بوده و هیج وقت هم کامل تخصیص پیدا نکرده است.

وی تاکید کرد: ادعای رشد ۴ برابری بودجه سلامت صحیح نیست. سال ۹۱ بودجه ۶ و یک دهم درصد از بودجه بوده امسال ۶ و هفت دهم درصد بوده است. بین سال های ۹۱ تا ۹۷ به رغم این همه تورم فقط ۷ دهم درصد رشد بودجه داشتیم که نسبت به سال ۹۷، هشت دهم درصد کاهش داشته است.

حریرچی ادعای سازمان برنامه و بودجه در خصوص منابع اختصاص یافته از محل هدفمندسازی یارانه ها را نادرست دانست و گفت: ما ادعا نداریم که شاگرد اول دولت هستیم اما حداقل مثل شاگرد آخر هم برخورد نشود.

وی ادامه داد: الان دو ماه از دستور مقام معظم رهبری برای اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو ازصندوق توسعه ملی می گذرد تا دو سه روز گذشته خبری نبوده و الان هم با مشکل و کاهش تخصیص خود سازمان داده شده است.

حریرچی در ارتباط با موضوع استعفای وزیر بهداشت، گفت: دکتر هاشمی چهارشنبه گذشته استعفای خودشان را تقدیم دولت کردند. اطلاع رسانی از بررسی، قبول یا رد استعفا را باید ستاد اطلاع رسانی دولت اعلام کند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: