کد خبر: ۲۱۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۷ - 2019January 02
مهم‌ترین خاصیت این شربت تاثیر چشمگیر آن در چربی سوزی مخصوصا چربی‌های اطراف شکم و پهلو است؛ همچنین با کنترل اشتها موجب کاهش وزن، لاغری و تناسب اندام می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در زیبایی پوست و مو، همچنین چربی سوزی و تناسب اندام موثر دانست.

به گزارش شفاآنلاین، شربت گلپر (گلپر+آویشن+نعناع+رازیانه+عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، آهن، اسیدفولیک، منیزیم، منگنز، مس، روی (زینک)، کومارین، تیمول، فلاونوئید‌هاست.

برای بررسی خواص شربت گلپر و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی(Traditional medicine) مطالبی را عنوان نمودند.

مهم‌ترین خواص شربت گلپر

حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت گلپر گفت: مهم‌ترین خاصیت این شربت تاثیر چشمگیر آن در چربی سوزی مخصوصا چربی‌های اطراف شکم و پهلو است؛ همچنین با کنترل اشتها موجب کاهش وزن، لاغری و تناسب اندام می‌شود.

وی افزود: مصرف شربت گلپر برای دستگاه گوارش بسیار مفید است، زیرا ضدنفخ و بادشکن بوده و موجب رفع دل درد و دل پیچه می‌شود؛ همچنین هضم غذا را آسان و یبوست را رفع می‌کند.

عظمایی بیان کرد: این شربت برای پوست و مو بسیار مفید و اثربخش است، زیرا علاوه بر تقویت، طراوت و جوان سازی پوست و مو، یکی از خواص فوق العاده آن رفع سیاهی دور چشم است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: از دیگر خواص شربت گلپر می‌توان به تقویت حافظه و پیشگیری(prevention) از آلزایمر اشاره کرد.

وی گفت: شربت گلپر نشاط آور  است و استرس، اضطراب و افسردگی را برطرف می‌کند.

عظمایی افزود: مصرف این شربت در افرادی که درگیر بی حسی و خواب رفتگی اعضای بدن می‌شوند بسیار اثربخش است و استفاده از آن توصیه می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت گلپر یک آنتی بیوتیک بسیار قوی است و عفونت‌های معده، ریه، برونشیت، زنان، مردان، کلیه و مجاری ادرار را برطرف می‌کند.

وی بیان کرد: ضد انگل بودن و رفع انواع کرم‌های روده، ضد صرع و تشنج، تقویت سیستم قلبی عروقی و پاکسازی عروق از رسوب چربی از دیگر خواص بی نظیر این شربت است.

عظمایی افزود: این شربت موجب رفع درد‌های قاعدگی و بهبود سندروم پیش از قاعدگی می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت ضد اسهال، تهوع و استفراغ، ضد باکتری و ویروس، تنگی نفس و سرفه  است.

وی اظهار کرد: شربت گلپر موجب رفع کم خوابی و بی خوابی می‌شود و در درمان سردرد‌های میگرنی بسیار مفید است.

عظمایی بیان کرد: یکی از خواص بی‌نظیر شربت گلپر دفع سمومات از بدن می‌شود، لذا برای افرادی که دچار انواع مسمومیت‌ها به ویژه غذایی شده اند بسیار مفید و اثربخش است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت گلپر ضددرد و آرامبخش است و برای رفع انواع درد‌ها از جمله درد‌های مفصلی (آرتریت) و رماتیسمی (آرتریت روماتوئید) توصیه می‌شود.

وی افزود: تقویت عمومی و افزایش سطح انرژی بدن، تقویت بینایی، کنترل قند، فشار و چربی خون و استحکام استخوان‌ها از دیگر خواص این شربت است که می‌توان نام برد.

منع مصرف شربت گلپر

عظمایی اظهار کرد: مصرف این شربت برای زنان باردار ممنوع است.

مقدار مصرف شربت گلپر

وی بیان کرد: این شربت را می‌توان ۴ لیوان در روز و در وعده‌های صبح، ظهر، عصر و شب میل کرد؛ همچنین برای هضم بهتر غذا بهتر است این شربت را پس از میل کردن غذا استفاده کرد.

مواد لازم شربت گلپر(2 لیتر)

-گیاه خشک گلپر ۴۰ گرم
-عرق آویشن یک لیتر
-عرق نعناع نیم لیتر
-عرق رازیانه نیم لیتر
-عسل نیم کیلو

طرز تهیه شربت گلپر

-برای تهیه این شربت ابتدا عرقیجات شامل آویشن، نعناع و رازیانه را با هم تر‌کیب کرده و گیاه خشک گلپر را پس از نیم کوب کردن به آن اضافه می‌کنیم.

-پس از اینکه گیاه گلپر به مدت ۳ تا ۴ ساعت در عرقیجات ماند، آن را به مدت ۵ دقیقه و در حرارت ملایم می‌جوشانیم.

-هنگامی که حرارت متعادل و در حدود ۵۰ درجه سانتی گراد شد، آن را صاف کرده و عسل را اضافه می‌کنیم.

-شربت را هم می‌زنیم تا قوام بیاید، سپس در ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم.
طرز تهیه یک لیوان شربت گلپر

برای تهیه یک لیوان از این شربت باید ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری از آن را داخل لیوان ریخته و بقیه را آب جوشیده ولرم اضافه کنیم.

شربت آماده میل کردن است.

نکته: برای تهیه و مصرف شربت گلپر در فصل گرم سال، باید به جای آب جوشیده از آب خنک استفاده شود.
مطالب مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: