کد خبر: ۲۱۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۲ دی ۱۳۹۷ - 2019January 02
در جلسه دیروز کمیسیون مباحث و پیشنهادات مختلفی در خصوص بودجه 98 مطرح و مورد بررسی قرار گرفت
شفاآنلاین>سلامت> سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بودجه بیماران خاص از ۲۱۶ میلیارد تومانی سال گذشته به ۳۳۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. بر اساس گزارشات سازمان برنامه و بودجه نه تنها بودجه بیماران خاص کاهش پیدا نکرده بلکه حدود ۶۰ درصد نیز افزایش داشته است.

به گزارش شفاآنلاین، حیدر علی عابدی،  در تشریح دستور کار دیروز( سه‌شنبه 11دی ماه ) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حضور قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی، پور اصغری رییس امور رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان ستاد مبارزه با مواد مخدر، واعظ مهدوی مدیرعامل صندوق روستاییان و عشایر خبر داد و گفت: در جلسه دیروز کمیسیون مباحث و پیشنهادات مختلفی در خصوص بودجه 98 مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

 وی ادامه داد: جلسه ابتدایی کمیسیون در رابطه با بودجه بیماری‌های خاص برگذار شد. نکته بسیار جالبی که در خصوص میزان بودجه بیماران خاص  وجود داشت این است که در سال 1397بودجه 216 میلیارد تومان بود که در سال 1398 به 336 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. 120 میلیارد آن مربوط به بیماران خاص بوده که در جدول برنامه بودجه به آن اشاره شده است، همچنین 216 میلیارد تومان از محل هدفمندی‌یارانه‌ها برای بیماران خاص در نظر گرفته شده است.  بودجه وزارت بهداشت و درمان نیز در سال 1398، 4900میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که سال گذشته 3700میلیارد تومان بوده و رشد 1200میلیارد تومانی در  بودجه را نشان می‌دهد. بر اساس این گزارشات نه تنها بودجه بیماران خاص کاهش پیدا نکرده بلکه حدود 60 درصد نیز افزایش داشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: جلسه دوم نمایندگان نیرو‌های مسلح پیشنهاداتی را در خصوص پوشش بیمه‌ای نیرو‌های مسلح و همسان‌سازی  بازنشستگان خود ارائه کردند که برای تامین آن باید تغییراتی در بودجه 98 ایجاد شود، بنابر این مقرر شد در جلسه آتی کمیسیون مطرح شده تا در صورت تصمیم‌گیری از طریق کمیسیون تلفیق دنبال ‌شود.   

عابدی اظهار کرد: در ادامه جلسه کمیسیون بهداشت پیشنهاداتی از جانب ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص بودجه 98مطرح شد. یکی از پیشنهادات انتقال بودجه درمانی معتادان از ذیل بیمه سلامت ایرانیان به ستاد مبارزه با مواد مخدر بود. همچنینی پیشنهاداتی در خصوص بیمه(Insurance) عشایر و روستاییان توسط واعظ مهدوی مدیرعامل صندوق روستاییان و عشایر نیز مطرح شد. این موارد تنها پیشنهاداتی بود برخی از مسئولین در جلسه دیروز ارائه کردند، اما هنوز در کمیسیون بهداشت  مطرح، بررسی و تصمیم‌گیری نشده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان(cure) مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: در جلسه پایانی کمیسیون بهداشت و درمان نیز وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی نیز معارفه شد، همچنین برنامه‌‌های خود را با تاکید بر مراقبت بیشتر از بیماران ژنتیکی و سالمندان ارائه کرد.
مطالب مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: