کد خبر: ۲۱۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۷ - 2019January 01
فشار خون بالا یک بیماری مزمن است که در آن فشار خون در شریان‌ها بالا می‌رود و به دنبال فشار خون، قلب باید برای حفظ گردش خون در رگ‌های خونی شدیدتر از حالت طبیعی فعالیت کند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن قلب و عروق ایران گفت: 20 درصد جمعیت بزرگسال (بالای 30 سال) کشور دچار فشار خون بالا هستند که باید با تغییر شیوه زندگی و مصرف دارو کنترل شود.

به گزارش شفا آنلاین، فریدون نوحی افزود: فشار خون(blood pressure) بالا یک بیماری مزمن است که در آن فشار خون در شریان‌ها بالا می‌رود و به دنبال فشار خون، قلب باید برای حفظ گردش خون در رگ‌های خونی شدیدتر از حالت طبیعی فعالیت کند.

وی اظهار داشت: فشار خون بالا دارای عوارض زیادی است که در صورت کنترل نکردن آن باعث سکته های قلبی، مغزی و بیماریهای کلیوی می شود.

نوحی ادامه داد: مصرف زیاد نمک و چربی فشار خون بالا را تشدید می کند. بر اساس آخرین نتایج مطالعاتی که در استان اصفهان شده است، زنان بیش از مردان در پخت و پز از نمک استفاده می کنند و این از عوامل خطرناک برای ایجاد بیماری فشارخون است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فشار خون بالا در جمعیت بالای 30 سال کشور بسیار شایع است، افراد باید روش زندگی خود را همراه با تغذیه سالم و فعالیت بدنی مناسب روزانه کنترل کنند و افراد جوان نیز با ورزش از ابتلا به این بیماری در بزرگسالی پیشگیری کنند.

به گفته رئیس انجمن قلب و عروق ایران، داشتن یک رژیم غذایی سالم و سرشار از غلات، میوه ها، سبزی و لبنیات کم چرب می تواند مانع از فشارخون بالا شود.

نوحی با بیان اینکه فشار خون اغلب با اضافه وزن(Overweight) بالا می رود، افزود: اضافه وزن همچنین در هنگام خواب باعث اختلال در تنفس شده و این مسئله باعث بالا رفتن فشار خون می شود. کم کردن وزن یکی از تاثیرگذارترین تغییرات سبک زندگی برای کنترل این بیماری است.

وی توصیه کرد: روزانه 30 دقیقه فعالیت بدنی از جمله پیاده روی داشته باشند و از عوارض فشار خون بالا که منجر به سکته های قلبی، مغزی و بیماریهای کلیوی می شود، در امان باشند.

رئیس انجمن قلب و عروق ایران به داروهای فشار خون اشاره کرد و اظهار داشت: داروهای فشار خون در طیف های مختلف دارای عوارض هستند و اگر فرد بر اثر چاقی دچار این بیماری شده بهتر است با کاهش وزن و تغذیه سالم فشارخون را کنترل کرده و دارو مصرف نکند.

نوحی ادامه داد: در حال حاضر داروهای فشارخون که مواد اولیه آنها خارجی بوده و در کشور تولید می شود از لحاظ کیفیت و تاثیرگذاری مانند مشابه خارجی عمل می کند و این داروها برای کنترل افزایش فشارخون است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار