کد خبر: ۲۱۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۷ - 2019January 01
اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در غذاها منجر به کاهش التهاب در بدن، جلوگیری از آسیب اکسیداتیو و بسیاری از مزایای دیگر می‌شوند.اسیدهای چرب امگا ۳ خواص سلامتی دیگری هم دارند که شامل جلوگیری از احساس گرسنگی، پیشگیری از افسردگی و اضافه وزن است
شفاآنلاین>سلامت> علاوه بر ماهی‌های چرب و مکمل‌های روغن ماهی، گزینه‌های غذایی نیز وجود دارند که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

به گزارش شفاآنلاین، اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در غذاها منجر به کاهش التهاب در بدن، جلوگیری از آسیب اکسیداتیو و بسیاری از مزایای دیگر می‌شوند.اسیدهای چرب امگا ۳ خواص سلامتی دیگری هم دارند که شامل جلوگیری از احساس گرسنگی، پیشگیری (prevention)از افسردگی و اضافه وزن است.

روغن کلزا

متعادل‌ترین روغن از نظر نسبت امگا 3 به امگا 6 است، چیزی حدود 1 به 2، در حالی که توصیه می‌شود این نسبت کمتر از 1 به 5 باشد. اگر از طعمش خوش تان نمی‌آید، توصیه می‌‌کنیم که روغن کلزا را با روغن زیتون خیلی طعم‌دار، مخلوط کنید، طعم نامطلوب روغن کلزا خنثی می‌‌شود.

برنج قهوه‌ای

نصف فنجان از برنج قهوه‌ای حاوی ۲۴۰ میلی گرم امگا ۳ است. ضمن اینکه مقادیر کافی فیبر و پروتئین را نیز به بدن می‌رساند. برنج قهوه‌ای منبع غنی از منگنز، ویتامین B، فسفر، پتاسیم و منیزیم نیز محسوب می‌شود و از آنجا که کم کالری است، در رژیم‌های غذایی کاهش وزن(Weight Loss) طرفداران زیادی دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: