کد خبر: ۲۱۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۷ - 2018December 31
مقرر بود 10 درصد از درآمد طرح هدفمندی یارانه‌‎ها رقمی معادل 4 هزار و 800 میلیارد تومان به وزارت بهداشت اختصاص پیدا کندولی این عدد هم به وزارتخانه ندادند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عدم همیاری و همکاری بخشی از ارکان دولت با وزیر بهداشت، معتقد است که عدم پرداخت سهم وزارت بهداشت از درآمد هدفمندی یارانه‌ها و عدم تخصیص اعتبارات مصوب وزیر بهداشت را ناچار به استعفا کرد.

به گزارش شفا آنلاین، عبدالرضا عزیزی با اشاره به ماجرای استعفای سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عنوان کرد: متأسفانه این استعفا به دلیل عدم همیاری و همکاری برخی از ارکان دولت با وزیر بهداشت بوده که شرایط تحقق تعهدات وزارت بهداشت در قبال مردم را سخت کرده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر فقط بودجه سه میلیون بیمه شده از 10 میلیون نفر به وزارت بهداشت پرداخت شده است، گفت: ولی با وجود این تعهد 10 میلیون نفری دولت، پرداخت بودجه به وزارت بهداشت بسیار محدود بوده و در حد تعهدات دولت نیست.

مقرر بود 10 درصد از درآمد طرح هدفمندی یارانه‌‎ها رقمی معادل 4 هزار و 800 میلیارد تومان به وزارت بهداشت(Ministry of Health) اختصاص پیدا کندولی این عدد هم به وزارتخانه ندادند

وی ادامه داد: همچنین مقرر بود 10 درصد از درآمد طرح هدفمندی یارانه‌‎ها به وزارت بهداشت اختصاص پیدا کند که رقمی معادل 4 هزار و 800 میلیارد تومان می‌شد و وزارت بهداشت بر همین اساس برنامه‌‎ریزی داشت ولی این عدد هم به وزارتخانه تخصیص پیدا نکرد و در چنین شرایطی دولت در مضیقه است.

عزیزی یادآور شد: وزارت بهداشت به دلیل همین کمبود بودجه از سال 94 نتوانسته پاداش پایان خدمت بازنشسته‎های دانشگاه علوم پزشکی را پرداخت کند و به بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و جامعه پزشکی بدهکار است.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: در چنین شرایطی وقتی خرده فرمایشات زیادی از سوی رأس دولت نیز مطرح می‌‎شود، چطور می‌‎توان به این حجم از نیازها و تعهدات پاسخ گفت.

بودجه‌های قلیل وزارت بهداشت هم تخصیص پیدا نمی‌کند
وی ادامه داد: افزون بر اینکه بودجه‌ قلیل و ناچیزی برای وزارت بهداشت در نظر گرفته می‎شود، همان بودجه نیز تخصیص پیدا نمی‌کند و همه این مسائل باعث می‎شود تا یک وزیر استعفا دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه استعفای وزیر بهداشت قطعا به اجرای طرح تحول سلامت در این مقطع زمانی ضربه خواهد زد، این استعفا را در شرایط فعلی به مصلحت کشور نداست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: