کد خبر: ۲۱۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۰ دی ۱۳۹۷ - 2018December 31
بیماری‌هایی همچون سرطان، با فلزات سنگین موجود در خاک بی‌ارتباط نیستند و علی‌رغم آن‌ که سرطان یک بیماری چندفاکتوری است، می‌توان از طریق فوق نسبت به شناسایی و تشخیص این بیماری در افراد اقدام کرد
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیات علمی دانشکده نقشه‌برداری دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی از کاربرد زیست‌فناوری مکان‌محور در تشخیص سرطان خبر داد و گفت: بیماری سرطان با فلزات سنگین موجود در خاک بی‌ارتباط نیست.

به گزارش شفاآنلاین، محمد جواد ولدان زوج در حاشیه گردهمایی پژوهشگران زیست‌فناوری که امروز در دانشکده مهندسی برق دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی برگزار شد، حوزه فعالیت خود را زیست فناوری اطلاعات مکانی عنوان کرد و گفت: این حوزه مربوط به استفاده از داده‌های مکان‌محور در علوم زیستی و از طریق پدیده‌های طبیعی و محیطی همچون آب، هوا، خاک<Soil> و رطوبت است.

وی کاربرد این موضوع را پیگیری و تشخیص مراحل رشد بیماری و پایش آن در گیاه و انسان دانست و گفت: در این خصوص  بیماری‌های گیاه و بیماری‌های انسانی که از طریق پدیده‌های محیطی همچون آب، گیاه و خاک، گرد و غبار (همچون بیماری وبا و سل) وارد بدن می‌شود، شناسایی و تشخیص داده می‌شود.

عضو هیات علمی دانشکده نقشه‌برداری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی افزود: همچنین بیماری‌هایی همچون سرطان، با فلزات سنگین موجود در خاک بی‌ارتباط نیستند و علی‌رغم آن‌ که سرطان<Cancer> یک بیماری چندفاکتوری است، می‌توان از طریق فوق نسبت به شناسایی و تشخیص این بیماری در افراد اقدام کرد.

ولدان زوج در پایان برخی فعالیت‌ها در حوزه زیست فناوری اطلاعات مکانی دانشکده نقشه‌برداری را طیف‌سنجی میدانی و تهیه تصاویر ماهواره‌ای فراطیفی در تشخیص رشد و بیماری گیاه برشمرد. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: