کد خبر: ۲۱۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۷ - 2018December 30
مردان از پنجاه سالگی به بالا، بیشتر در معرض سرطان پروستات قرار دارند. داشتن پدر، برادر یا پسر مبتلا به سرطان پروستات، احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می دهد
شفا آنلاین>سلامت>محققان کالج دارویی آلبرت اینشتین نیویورک، آزمایش جدیدی را برای ارزیابی ریسک متاستاز در سرطان پروستات توسعه دادند که با استفاده از یک نمونه کوچک بافت، امکان ارزیابی ریسک را با سرعت بالاتر و هزینه کمتر از سایر روش های موجود در اختیار می گذارد.

به گزارش شفا آنلاین، در این آزمایش جدید، تنوع تعداد تکرار که در واقع تغییرات درون ژنوم عامل پخش شدن تومورهای سرطانی هستند، شناسایی می شود. با ارزیابی تنوع تعداد تکرار در نمونه خون یا بافت پروستات متخصصان می توانند درک درستی از میزان تولید مثل سلول های سرطانی به دست آورند.

به گفته محققان این شیوه جدید آزمایش که Next-Generation Copy Number Alteration یا NG-CNA نام دارد، امکان تجزیه وتحلیل 902 سایت ژنومی را در 194 ناحیه از ژنوم، با سرعت بالاتر و هزینه کمتر از روش های متداول فراهم می کند. همچنین بازخوانی نتایج حاصل از این آزمایش ساده تر از روش های پیشین است و امکان پردازش همزمان اطلاعات مربوط به هزاران نمونه بافت را به طور همزمان فراهم می کند. نتایج این ازمایش حداکثر ظرف 36 ساعت آماده بهره برداری پزشکان می شود.

مردان از پنجاه سالگی به بالا، بیشتر در معرض سرطان پروستات قرار دارند. داشتن پدر، برادر یا پسر مبتلا به سرطان پروستات(Prostate Cancer)، احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می دهد.

به گزارش انجمن سرطان آمریکا (ACS) سرطان پروستات دومین سرطان شایع در میان مردان است و از میان هر هفت مرد آمریکایی، یک نفر به این عارضه مبتلا می شود. در انگلیس نیز سالیانه حدود 41 هزار نفر به این بیماری مبتلا می شوند.

گرچه میانگین سنی ابتلا بیش از 60 سال است؛ ولی بروز آن در سنین قبل از 40 سالگی نیز دیده شده است؛ بنابراین پزشکان معتقدند که مردان بالای 40 سال باید سالی دوبار تحت غربالگری(Screening) سرطان قرار گیرند.

نژاد، محیط زندگی، عوامل ژنتیکی و شیوه زندگی مهمترین علل بروز این بیماری هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: