کد خبر: ۲۱۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۷ - 2018December 30
با توجه به اجرای طرح تحول سلامت و گسترش ارائه خدمات به نقاط محروم، دورافتاده و روستاها و توسعه بیمارستان‌ها در این مناطق، همچنین افزایش 20هزار تخت بیمارستانی و رسیدن تعداد آنها به 120 هزار تخت بیمارستانی تامین نیروی انسانی این بخش از اهمیت بسزایی برخوردار است
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با بیان اینکه تامین منابع انسانی مورد نیاز حوزه سلامت کمبود تجهیزات را نیز پوشش می‌دهد تنها راه جذب نیروی انسانی در این بخش را در گروی ارائه لایحه از سوی دولت دانست.

به گزارش شفا آنلاین، محمد حسین قربانی با تایید اظهارنظر وزیر بهداشت مبنی بر اینکه طی یک جمع‌بندی قرار بود 31 هزار نیرو بکارگیری شوند اما در بودجه 98 رقمی دیده نشده و اگر بخاطر کمبود نیروی انسانی، مردم درست مراقبت نشوند، قابل بخشش نیست، گفت: با توجه به اجرای طرح تحول سلامت و گسترش ارائه خدمات به نقاط محروم، دورافتاده و روستاها و توسعه بیمارستان‌ها در این مناطق، همچنین افزایش 20هزار تخت بیمارستانی و رسیدن تعداد آنها به 120 هزار تخت بیمارستانی تامین نیروی انسانی این بخش از اهمیت بسزایی برخوردار است.


افزایش انتظارات مردم برای جذب نیروی انسانی بیشتر در پی توسعه بیمارستان‌ها
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون با انتظاراتی که در شهرهای کوچک در پی ساخت بیمارستان‌ها ایجاد شده است، نبود نیروی انسانی در این مراکز نمی‌تواند به هیچ وجه رفع‌کننده مشکلات مردم در حوزه سلامت باشد.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است در شرایط کنونی باید تامین نیروی انسانی در مراکز درمانی تکمیل‌کننده طرح تحول سلامت باشد، کما اینکه رئیس جمهور هم در زمان ارائه لایحه بودجه اعلام کرد که ما اجرای طرح تحول سلامت را با سلامت ادامه می‌دهیم که به دنبال آن انتظاراتی برای مردم به وجود آمده است، و این در حالی است که ما اگر بیمارستان بسازیم، اما نیروی انسانی متخصص، پزشک و پرستار به میزان کافی نداشته باشیم، نمی‌توانیم در گیرندگان خدمت رضایتمندی ایجاد کنیم.


مجلس نمی‌تواند برای جذب بیشتر نیروی انسانی در حوزه سلامت قانون ایجاد کند
قربانی تاکید کرد: متاسفانه مجلس هم نمی‌تواند در این زمینه قانون ایجاد کند که در پی آن دولت را موظف کند تعدادی نیروی انسانی مورد نیاز این بخش را جذب کند، چرا که بار مالی دارد و مشمول اصل 75 قرار می‌گیرد، بنابراین لازم است که دولت در این رابطه به مجلس لایحه بیاورد.

وی افزود: البته می‌توان تا حدودی اعتبارات مورد نیاز این بخش را از بودجه تعیین شده برای اجرای طرح تحول سلامت تامین کرده یا از محل درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها پرداخت کرد، اما تحقق این مهم هم منوط به صدور مجوز از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: ما جلسات متعددی با سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت بهداشت و درمان داشتیم تا بتوانیم این نقیصه را برطرف کنیم که در نهایت قول‌هایی در جهت صدور مجوز برای جذب نیرو به ویژه در حوزه پرستاری داده شد تا بتوانیم بخشی از مشکلات مربوط به کمبود منابع انسانی در حوزه سلامت را رفع کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: بی‌تردید تامین منابع انسانی مورد نیاز مراکز درمانی می‌تواند بخش زیادی از کمبود تجهیزات مورد نیاز این مراکز را نیز پوشش دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: