کد خبر: ۲۱۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۷ - 2018December 31
با توجه به مصرف مقدار زیادی ماست طی یک بازه زمانی هفت روزه، در کنار پروتئین بدون چربی، سبزی های نشاسته ای و میوه ها، متخصصان بر این باورند که رژیم ماست می تواند تعادل را به باکتری های مفید دستگاه گوارش باز گردانده و به کاهش وزن کمک کند.
شفا آنلاین>سلامت> کاهش وزن دغدغه بسیاری از ماست که از روش های مختلف برای رسیدن به آن استفاده می کنیم، در ادامه یک رژیم به نام رژیم ماست معرفی می شود که در کاهش وزن به شما کمک می کند


به گزارش شفا آنلاین:با توجه به مصرف مقدار زیادی ماست طی یک بازه زمانی هفت روزه، در کنار پروتئین بدون چربی، سبزی های نشاسته ای و میوه ها، متخصصان بر این باورند که رژیم ماست می تواند تعادل را به باکتری های مفید دستگاه گوارش باز گردانده و به کاهش وزن <Weight Loss>کمک کند.

ماست محصولی است که از تخمیر شیر توسط باکتری ها تولید می شود. به طور کلی، مصرف ماست به عنوان بخشی سالم از یک رژیم غذایی در نظر گرفته می شود زیرا دارای پروبیوتیک ها، مواد معدنی، ویتامین ها و همچنین پروتئین است. محصولات لبنی به طور معمول از غلظت بالای کلسیم و مواد معدنی دیگر سود می برند. این در شرایطی است که مصرف بیش از حد محصولات لبنی پر چرب ممکن است به افزایش وزن منجر شود. یک وعده 170 گرمی از ماست حاوی 100 کالری، 6 گرم کربوهیدارت و 17 گرم پروتئین است.


برنامه های رژیم ماست

اگر دنبال کردن رژیم ماست را مد نظر قرار داده اید، باید از این مساله آگاه باشید که با یک رژیم غذایی به شدت محدود کننده بر خلاف رژیم های غذایی انعطاف پذیرتر دیگر مواجه هستید. رژیم ماست بسیار محدود شده است، به این معنی که غذای مصرفی روزانه شما چندان زیاد نیست. برنامه های رژیم ماست می تواند با توجه به تناسب اندام کلی یا اهداف کاهش وزن اندکی نوسان داشته باشند، اما برای کاهش وزن متوسط برنامه رژیم ماست که در ادامه ارائه شده است می تواند کارآمد باشد.


منو رژیم ماست


همانگونه که اشاره شد بخش مهم این رژیم غذایی را ماست تشکیل می دهد، از این رو، روزانه 500 میلی لیتر ماست باید مصرف شود. در کنار آن باید مواد غذایی زیر را نیز مصرف کنید:

    کیوی
    سیب
    گلابی
    سیب زمینی پخته
    سینه مرغ
    گوجه فرنگی
    گریپ فروت
    اسفناج
    آب سیب
    انبه
    قهوه
    چای


برنامه غذایی برای رژیم ماست


شما می توانید رژیم ماست را به سلیقه خود شکل دهید یا رویکردی کاربردی‌تر را مد نظر قرار دهید، که در ادامه به آن می پردازیم.


روز اول رژیم غذایی ماست

6 فنجان ماست و 4 اونس (113 گرم) گوشت گاو


روز دوم رژیم غذایی ماست

6 فنجان ماست و 4 سیب زمینی پخته


روز سوم رژیم غذایی ماست

6 فنجان ماست، 1 عدد سیب، 1 عدد کیوی، و 4 اونس (113 گرم) مرغ


روز چهارم رژیم غذایی ماست

6 فنجان ماست، 4 اونس (113 گرم) ماهی سالمون، 1 عدد انبه


روز پنجم رژیم غذایی ماست

6 فنجان ماست، ترکیبی از میوه ها و سبزی ها در تمام طول روز (بدون موز)


روز ششم رژیم غذایی ماست

6 فنجان ماست ساده


روز هفتم رژیم غذایی ماست

8 تا 10 فنجان آب


تغییرات زیادی در این رژیم غذایی می توان اعمال کرد، اما عنصر کلیدی استفاده از ماست است که بهتر است ماست یونانی باشد زیرا گزینه ای مغذی‌تر محسوب می شود.

پیش از این که رژیم ماست را آغاز کنید، باید اهداف تناسب اندام نهایی خود را مد نظر قرار داده و شرایط رژیم غذایی را بر اساس آن تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید مقداری از وزن خود را کاهش دهید، یک رژیم غذایی با میزان کالری محدود همانند آنچه در بالا به آن اشاره شد، موثر خواهد بود.

با این وجود، اگر قصد دارید تا یک سبک زندگی کلی و عادات غذا خوردن سالم‌تر را دنبال کنید، یک منو هفتگی متنوع‌تر مفید خواهد بود. زمانی که با چگونگی خلق یک رژیم غذایی سالم و متعادل آشنا شوید و شاهد نتایج آن باشید، اعمال تغییرات بیشتر در بلند مدت نیز راحت‌تر خواهد بود.asriran
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: