کد خبر: ۲۱۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۷ - 2018December 31
برخی از افراد تصور می‌کنند دوست‌یابی در رسانه‌های اجتماعی به مراتب بهتر است از دوست‌یابی در فضای واقعی جامعه است و به جای اینکه با افراد به طور حقیقی در تماس باشند، به شکل مجازی با دیگران در ارتباط هستند

شفا آنلاین>اجتماعی>رسانه‌های اجتماعی باعث شده بتوانیم با هرکس و هر زمان که می‌خواهیم در ارتباط باشیم. اما روانشناسان دانشگاه جرج واشنگتن هشدار می‌دهند که روابط دیجیتالی نمی‌تواند جایگزین روابط واقعی انسان‌ها باشد و افراد را دچار مشکلات ذهنی <Mental problems>می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین: اوائل امسال شرکت‌های اپل و گوگل، اعلام کردند که به‌زودی تلفن‌‌های همراه خود را به گزینه‌هایی با امکان کاهش مزاحمت‌های گاه‌وبیگاه و مدیریت بهتر زمان استفاده از صفحه نمایش، مجهز می‌کنند. در واقع، به زودی گزینه‌های «مزاحم نشوید» و «متوقف کردن بازی» بنابر تنظیمات انجام شده فرد، به سیستم عامل‌های اندرویدی و iOS  افزوده می‌شود. بنابه اعتقاد روانشناسان دانشگاه جرج واشنگتن، این گزینه‌ها بهترین انتخابی است که می‌توان برای تلفن‌های هوشمند داشت. آنها در بررسی پنج ساله‌شان درباره اثرات فناوری تلفن همراه بر سلامت و روح و روان افراد، به این نتیجه رسیدند که این ابزارها و همچنین جستجو در شبکه‌های اجتماعی به کیفیت خواب فرد صدمه زده و او را از فعالیت‌های غیردیجیتالی، دور می‌کند.

محققان می‌گویند، این ابزارها و رسانه‌های اجتماعی توجه افراد را حتی از دوستان و خانواده‌شان دور کرده است. افرادی که برای دریافت اطلاعات و اخبار به شدت به تلفن‌های هوشمند وابسته هستند، ارتباط مناسب اجتماعی و احساس وابستگی به جامعه خود را از دست می‌‌دهند. آنها وقتی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی اطلاعات روزمره را پیگیری می‌کنند، فرصت آشنا شدن با غریبه‌ها و در نهایت دوستی به‌دست نمی‌آورند.

برخی از افراد تصور می‌کنند دوست‌یابی در رسانه‌های اجتماعی به مراتب بهتر است از دوست‌یابی در فضای واقعی جامعه است و به جای اینکه با افراد به طور حقیقی در تماس باشند، به شکل مجازی با دیگران در ارتباط هستند. اما حتی ارتباط چهره به چهره در دنیای مجازی نمی‌تواند به اندازه وقت گذراندن کنار هم در دنیای واقعی لذت‌بخش باشد. حتی بنابه گفته محققان، افرادی که بیش از حد به این شبکه‌ها وابسته هستند، از افراد تنها، غمگین‌ترند و شادی را دور از دسترس می‌بینند. آنها پس از مدتی گرفتار مشکلات روحی و ذهنی می‌شوند.

محققان می‌گویند، زندگی واقعی را نباید فدای دنیای مجازی کرد و سلامت جسم و ذهن خود را به خطر انداخت. بنابراین تا جایی‌که می‌توانید استفاده از تلفن‌ همراه و جستجو در شبکه‌های اجتماعی را به حداقل برسانید. دیلی‌میل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: