کد خبر: ۲۱۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۹ دی ۱۳۹۷ - 2018December 30
روش های زیادی برای مودار شدن مردان و زنان وجود دارد که از استفاده از کلاه گیس های مختلف تا کاشت مو، می توان برای هر یک امتیازاتی در نظر گرفت

شفا آنلاین>سلامت>ترمیم مو با استفاده از پروتز‌های مو بر روی سر روش جدیدی است که نیمه دائمی است و مزایای زیادی دارد. در این روش، مو‌های طبیعی یا مصنوعی، به جای کاشته شدن در پوست سر (روش کاشت موی دائمی)، در پروتز‌های نانویی <Nano prosthesis>بسیار ظریف و مشبک (جنس این پروتز‌ها بافتی شبیه به پوست سر است) کاشته می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین: روش های زیادی برای مودار شدن مردان و زنان وجود دارد که از استفاده از کلاه گیس های مختلف تا کاشت مو، می توان برای هر یک امتیازاتی در نظر گرفت. اما پروتز مو، روشی بینابین کلاه گیس و کاشت است که مزایای زیادی برای آن قائل هستند. این روش جالب، نه دائمی است و نه موقتی، پس جالب است درباره اش بیشتر بدانید.


ترمیم مو با استفاده از پروتزهای مو بر روی سر روش جدیدی است که نیمه دائمی است و مزایای زیادی دارد. در این روش، موهای طبیعی یا مصنوعی، به جای کاشته شدن در پوست سر(روش کاشت موی دائمی)، در پروتزهای نانویی بسیار ظریف و مشبک(جنس این پروتزها بافتی شبیه به پوست سر است)  کاشته می شوند که اگر از جنس طبیعی موی انسان باشد، حالت بسیار طبیعی و زیبایی دارد و کسی متوجه پروتز بودن آن نخواهد شد.

این پروتزها، با توجه به نوع کچلی و طاسی سر افراد، جنس و حالت طبیعی موهای خود آنها، در مراکز زیبایی و ترمیم مو ساخته می شود و با روش های مختلفی، بر روی سر قرار داده می شود.

تفاوت بین روش پروتز مو  و کلاه گیس چیست؟

    اولین تفاوت پروتز با کلاه گیس این است، کلاه گیس را تنها  با استفاده از نوار لاستیکی، کاغذی یا استاپل به سر ثابت می کنند، در حالی که پروتز مو، با استفاده از چسب های مخصوص بر روی سر ثابت می شود تا فرد بدون برداشتن آن، فعالیت های روزمره  نظیر حمام کردن، تمرین و یا رفتن به استخر انجام دهد.
    پروتز مو را می توان با توجه به نیاز مشتریان در هر نقطه ای از سر و یا تنها یک بخش پوشش داد در حالی که کلاه گیس تمام سر را پوشش می دهد.
    پروتز را می توان در بلند مدت استفاده کرده و روی سر ثابت نگه داشت، در صورتی که کلاه گیس را حداکثر تا چند ساعت می توان استفاده کرد.
    موادی از جنس نانو  در پروتز مو، به کار رفته است که مانع از تجمع باکتری ها و قارچ ها شده و مشکلی برای پوست سر ایجاد نمی شود اما در کلاه گیس، ممکن است میکروب ها و باکتری تجمع کرده و رشد و تکثیر کنند.
    در روش پروتز مو، به گونه ای عمل می شود که مو کاملا طبیعی بوده و تصور می شود که از زیر سر رشد کرده و مصنوعی نیست. البته این تکنیک در مورد پروتز های نانو صدق پیدا می کند.
     تراکم مو و میزان آن در پروتز، قابل تعیین است به این معنی که، فرد می تواند هر تعداد تار مو برای نواحی مختلف آسیب دیده درخواست کند. علاوه براین با پروتز مو، فرد به راحتی می تواند فعالیت های عادی خود را از جمله شنا، رفتن به استخر، حمام و ورزش را انجام دهد اما با کلاه گیس، این کارها به راحتی امکان پذیر نیست.
    فرد می تواند پروتز مو را رنگ کرده، فر کرده و یا مش کند اما  چنین کاری روی کلاه گیس مقدور نیست.
    به دلیل استفاده از تار موهای مصنوعی در کلاه گیس، این موها کیفیت مناسبی نداشته و ظاهری غیر طبیعی به موی سر می دهند و در نگاه اول، هر فردی می تواند کلاه گیس را تشخیص دهد. بنابراین، کیفیت و نوع الیاف مو در هر روشی، کاملا مهم بوده و بر ظاهر موها تاثیر زیادی می گذارد.

پروتز مو، هر آنچه باید بدانید

استفاده از پروتز ترمیم مو مناسب چه سنی است؟

خوشبختانه این روش محدودیت خاصی جهت استفاده ندارد. افراد پیر، جوون، خانم یا آقا، با هر رنگ مو و هر میزان خالی بودن سر می توانند از این روش ترمیم موی طبیعی استفاده کنند.

معایب و موارد منع پروتز مو

افرادی که به مواد پروتز مو حساسیت دارند، نباید به پروتز مو ادامه دهند البته این امر در اکثر افراد به ندرت رخ می دهد زیرا مواد نانو پروتز معمولا حساسیتی ایجاد نمی کند.

 اگر نتیجه روش پروتز مو رضایت بخش نباشد، این روش کاملا برگشت پذیر است.

روش های اتصال پروتز مو روی سر

    استفاده از چسب های مخصوص گیاهی و بیولوژیکی.
    با استفاده از کلیپس به موهای فرد، متصل می شود.
    با گره به موی سر خود فرد وصل می شود که با رشد مو، نیاز به فیکس کردن دارد.

هزینه پروتز مو چقدر است؟

معمولا انجام هر روشی در کلینیک ها و مراکز مختلف، قیمت های متفاوتی دارد، اما می توان برای این روش با توجه به نوع و تراکم پروتز، محدوده قیمت بین 2 تا 5 میلیون را در نظر گرفت.برترین ها

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: