کد خبر: ۲۱۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۰۷ دی ۱۳۹۷ - 2018December 28
همانگونه که پیش‌بینی شده بود، در روزهای اخیر به دلیل فرصت زمانی باقی‌مانده از سال جاری میلادی برای تسویه حساب بنگاه‌ها و تجار با طرف حساب‌های خارجی، تقاضای واقعی ارز به طور طبیعی تا حد زیادی افزایش پیدا کرد
شفاآنلاین>بیمه و بانک> رییس کل بانک مرکزی با اشاره به سوءاستفاده برخی فرصت‌جویان از افزایش تقاضای ارز در روزهای اخیر، به این موضوع واکنش نشان داد.

به گزارش شفاآنلاین، عبدالناصر  همتی در جدیدترین پست ایستاگرامی خود با اشاره به افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر، گفت: همانگونه که پیش‌بینی شده بود، در روزهای اخیر به دلیل فرصت زمانی باقی‌مانده از سال جاری میلادی برای تسویه حساب بنگاه‌ها و تجار با طرف حساب‌های خارجی، تقاضای واقعی ارز (currency)به طور طبیعی تا حد زیادی افزایش پیدا کرد.

وی افزود: متاسفانه این بار نیز فرصت‌جویان و نوسان‌گیران با سوار شدن بر این موج و با کمک گرفتن از جو روانی در فضای مجازی(Cyberspace)، سبب افزایش کوتاه مدت نرخ ارز شدند.

رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان  اینکه براساس پیش‌بینی انجام شده، در این مقطع نیز بانک مرکزی با برنامه و تدبیر، نیاز تجار و سایر متقاضیان ارز را تأمین کرد، اظهار کرد: با اقدامات لازم، ثبات را به بازار ارز برگرداندیم و آن را در مسیر تعادلی بر پایه بنیادهای بازار و البته مدیریت بانک مرکزی قرار دادیم.

همتی یادآور شد: قبلا نیز تاکید کردم که ذخایر اسکناس کشور در وضعیت (Condition)بسیار مطلوبی بوده و تسلط و احاطه بانک مرکزی پرقدرت‌تر از همیشه است.

وی در پاسخ به اظهار نگرانی برخی از صاحب‌نظران درخصوص معضلات پیش انباشته نظام بانکی، تصریح کرد: برنامه‌ها و اقدامات بانک مرکزی در بخش ارزی همراستا با اقدامات اساسی ولی دقیق این بانک در اصلاح و بازسازی نظام بانکی بوده و همچنان هردو سیاست با قوت ادامه خواهد یافت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: