کد خبر: ۲۱۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۷ - 2018December 28
شناخت زودرس سرطان یکی از گام‌های موثر کاهش ابتلای مردم به انواع سرطان به محسوب می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با توجه به پیشرفت‌های علمی و تجهیزات کشور نیازی به سفر‌های خارجی برای درمان سرطان نداریم.

به گزارش شفاآنلاین، مریم ابوالحسنی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران  و متخصص آسیب شناسی درباره وضعیت حوزه آسیب‌شناسی و طب آزمایشگاه در کشور اظهار کرد: متأسفانه سن ابتلای مردم ایران به انواع سرطان به دلیل تغییر سبک زندگی و نوع مصرف مواد غذایی کاهش پیدا کرده است که  بروز سرطان<Cancer> سینه  از مصادیق این تغییر است.

وی بیان کرد: رشته طب آزمایشگاه به دلیل وجود دستگاه‌های جدید  رشد قابل توجهی داشته است و همه آزمایش ها در داخل کشور انجام می‌شود بنابراین دیگر  نیازی به ارسال نمونه‌ها به خارج از کشور نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: شناخت زودرس سرطان یکی از گام‌های موثر کاهش ابتلای مردم به انواع سرطان به محسوب می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: خوشبختانه پاتولوژی در ایران همگام با کشورهای پیشرفته در حال رشد است، ولی به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه محدودیت‌هایی در زمینه تجهیزات و مواد مصرفی آزمایشگاهی در کشور داریم که در برخی موارد ممکن است بعضی از مراکز آزمایشگاهی دچار کمبود کیت‌های آزمایشی بشویم.

اثر منفی تحریم ها بر واردات تجهیزات و مواد مصرفی آزمایشگاه ها

ابوالحسنی اضافه کرد: در شرایط فعلی وضعیت میزان تجهیزات و مواد مصرفی آزمایشگاه‌ها بهتر شده است، ولی به هرحال تحریم‌ها اثر خود را در این حوزه گذاشته است اما تولید کنندگان داخلی نهایت همکاری و تعامل را با حوزه سلامت و دانشگاه های علوم پزشکی دارند.

وی تأکید کرد: شناخت آسیب شناسی کلینیکال و سرجیکال پاتولوژی یکی از ضروریات این حوزه برای ارتقای هرچه بیشتر کیفیت کار  است و خوشبختانه  آسیب شناسی و طب آزمایشگاه با وجود مشکلات و موانع در مسیر خوبی قرار گرفته است که معتقدم وزارت بهداشت باید حمایت بیشتری از این رشته انجام دهد.

ابوالحسنی گفت: کارگاه‌های آموزشی در زمینه پاتولوژی، آسیب‌شناسی و طب آزمایشگاه مانند طب انتقال خون، ایمونولوژی، استقرار سیستم مدیریت کیفیت به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود تا کیفیت کارها در حوزه پاتولوژی کشور حفظ شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: