کد خبر: ۲۱۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۷ - 2018December 27
نتایج یک بررسی جدید حکایت از‌ آن دارد، داروهای پرمصرفی که برای درمان دیابت تجویز می‌شوند، ریسک بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهند
شفا آنلاین>سلامت>نتایج یک بررسی جدید حکایت از‌ آن دارد، داروهای پر مصرفی که برای درمان دیابت تجویز می‌شوند، ریسک بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهند.

به گزارش شفا آنلاین، نتایج یک بررسی جدید حکایت از‌ آن دارد، داروهای پرمصرفی که برای درمان دیابت تجویز می‌شوند، ریسک بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهند. 

براساس این پژوهش که توسط محققان دانشگاه فینبرگ شیکاگو صورت گرفته، «سولفونیلوراز» و «انسولین بازال» ریسک بیماری قلبی(Heart disease) و سکته را افزایش می‌دهند.

به گفته کارشناسان بهداشتی، افراد مبتلا به دیابت، متفورمین مصرف می‌کنند و اگر نیاز به درمان دوم داشته باشند، انسولین پایه یا سولفونیلوراز تجویز معمول پزشکان است.

«متیو او براین» محقق ارشد این پژوهش و سرپرست تیم محققان می‌گوید: «پژوهش‌های متعددی نشان داده است، افرادی که از داروی متفورمین نتیجه نگرفته و مصرف «سولفونیلوراز» و «انسولین بازال» را آغاز کرده‌اند، به میزان قابل توجهی در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارند».

نتیجه این پژوهش در JAMA Network Open منتشر شده تأکید می‌کند، مصرف داروی «سولفونیلوراز» ریسک بروز بیماری قلبی در فرد دیابتی را دست کم دو برابر افزایش می‌دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: