کد خبر: ۲۱۸۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۷ - 2018December 27
به طور میانگین، میزان رطوبت در فصل زمستان با سرد شدن دمای هوا کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این با روشن کردن وسایل گرمایشی در محل کار و خانه، میزان رطوبت در فضای داخلی نیز کاهش پیدا می‌کند
شفاآنلاین>سلامت> خشکی و خارش چشم‌ها از مشکلات شایع در فصل زمستان است که پایین بودن میزان رطوبت دلیل اصلی آن به حساب می‌آید.

به گزارش شفاآنلاین، «ماریسا لوسی» از دپارتمان چشم پزشکی دانشگاه آلاباما در آمریکا در این رابطه گفت: به طور میانگین، میزان رطوبت در فصل زمستان با سرد شدن دمای هوا کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این با روشن کردن وسایل گرمایشی در محل کار و خانه، میزان رطوبت در فضای داخلی نیز کاهش پیدا می‌کند.

به گفته متخصصان، شرایط گرم و خشک در فضاهای بسته باعث می‌شود رطوبت در چشم‌ها سریع‌تر از حد نرمال تبخیر شود.

به همین دلیل متخصصان به افراد توصیه می‌کنند در صورتیکه مجبور هستند زمان طولانی را در محیط‌های گرم سپری کنند از دستگاه‌های بخور استفاده کنند تا رطوبت به هوای محیط بازگردانده شود.

متخصصان(experts) با بیان اینکه همچنین در این گونه مواقع مصرف مقدار کافی مایعات توصیه می‌شود، اظهار داشتند: تامین آب بدن به حفظ رطوبت چشم‌ها کمک می‌کند.

همچنین لازم است برای حفاظت چشم‌ها در برابر باد و ذرات معلق از کلاه لبه‌دار استفاده شود.

به گزارش مدیکال دیلی، در عین حال به افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند توصیه می‌شود تا آن‌ها را تمیز نگه‌دارند. در هوای سرد، لنز تماسی باعث می‌شود چشم‌ها سریع‌تر خشک شوند.

همچنین به طور کلی استفاده از لنزهای تماسی تمیز در تمامی مواقع خطر عفونت(Infection) و خارش چشم‌ها را کاهش می‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: