کد خبر: ۲۱۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۷ - 2018December 25
مریم حضرتی : در اکثر کشورهای اجرا کننده طرح مراقبت در منزل ثابت شده که این طرح هزینه کمتری نسبت به بستری در بیمارستان دارد و به همین دلیل ما نیز برای کاهش هزینه‌ها و افزایش رضایتمندی مردم، این اقدام را به صورت پایلوت آغاز کردیم
شفا آنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: حداقل 6 ماه زمان برای بررسی و اجرای دقیق طرح پرستاری و مراقبت در منزل لازم است، به طوری که اکنون 65 درصد اقدامات انجام شده و در حال تکمیل آن هستیم.

به گزارش شفا آنلاین، مریم حضرتی روز دوشنبه درباره طرح پرستاری و مراقبت در منزل افزود: در اکثر کشورهای اجرا کننده طرح مراقبت در منزل ثابت شده که این طرح هزینه کمتری نسبت به بستری در بیمارستان دارد و به همین دلیل ما نیز برای کاهش هزینه‌ها و افزایش رضایتمندی مردم، این اقدام را به صورت پایلوت آغاز کردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر اجرای پایلوت این طرح در سه استان کرمان، همدان و تهران برای 5 بیماری شایع با مراجعه بالا از جمله بیماران مبتلا به نارسایی قلبی(Heart failure)، سکته مغزی، سرطان، بیماران ICU و یرقان نوزدان اجرا می‌شود که بعد از بررسی و نتایج نهایی در سایر بیماری‌ها نیز گسترش خواهد یافت.

حضرتی درباره اهمیت پوشش بیمه ای این طرح نیز بیان کرد: پوشش بیمه‌ای طرح مراقبت در منزل یکی از اقدامات مثبت در جهت گسترش این برنامه و حمایت هر چه بیشتر از بیماران محسوب می شود، زیرا اصل کار پوشش بیمه‌ای است که این اقدام اکنون با حمایت سازمان بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی در حال انجام است و با تداوم آن می‌توان امیدوار بود که هزینه بیمه‌ها نیز تا حدود زیادی کاهش یابد.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: با توجه به توان اجرایی و وجود حدود هزار و 200 مرکز مراقبت در منزل در سراسر کشور، این طرح به خوبی در کشور اجرا خواهد شد. طرح مراقبت در منزل به مردم و به خصوص افرادی که با مشکل مالی مواجه هستند کمک خواهد کرد تا هزینه کمتری نسبت به بستری شدن در بیمارستان پرداخت کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: