کد خبر: ۲۱۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۷ - 2018December 25
چهارمین نمایشگاه بین المللی بیمارستان سازی، تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی با حضور مقامات وزارت بهداشت و صنعت، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز بکار کرد

شفاآنلاین>سلامت> در چهارمین نمایشگاه بین المللی بیمارستان سازی، تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی، که تا ششم دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا است، بیش از ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی انواع تجهیزات و دستگاه های بیمارستانی و بیمارستان سازی را در معرض دید علاقمندان قرار دادند.

به گزارش شفاآنلاین،در چهارمین نمایشگاه بین المللی بیمارستان سازی، تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی همچنین تجهیزات بخش های مختلف بیمارستانی از جمله تجهیزات بخش داخلی، بخش جراحی، بخش اورژانس، بخش مراقبت های ویژه، آزمایشگاه، رادیولوژی، دیالیز، زنان، فیزوترابی، اطفال و سی سی یو ارائه شده است.

در این نمایشگاه همچنین گروه های مختلف مهندسین راه و ساختمان و مهندسان مشاور مخصوص احداث مراکز درمانی حضور دارند تا چگونگی طراحی و اجرای پروژه های بیمارستانی را تشریح کنند.

مشارکت بیش از پیش بخش خصوصی داخلی و خارجی در حوزه ساخت و تجهیزات بیمارستانی، همکاری و یکپارچه سازی بین دستگاه‌ها و ‏نهادهای مرتبط و فعال در حوزه ساخت بیمارستان، نیازسنجی و تجهیز بیمارستان ها، جذب سرمایه گذارهای داخلی و خارجی برای احداث مراکز بیمارستانی، استانداردسازی مراکز درمانی و بیمارستانی، ارتقای سطح کیفی و آشنایی بیشتر جامعه با تجهیزات و تاسیسات پیشرفته بیمارستانی مهمترین اهداف برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی بیمارستان سازی، تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی است.

در این نمایشگاه که توسط شرکت سپنتاس کیش و با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و همکاری شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران برپا شده است، نمایندگانی از کشورهای آلمان، سوئیس، بلژیک و فرانسه حضور و مشارکت دارند.
چهارمین نمایشگاه بین المللی بیمارستان سازی، تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی در فضایی به وسعت دوازده هزار متر مربع و در سالن های ۳۵ ، ۳۸ ، ۳۸A و فضای باز محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد شد.

ارائه راهکارهای بیمارستان سازی از جمله توجه به ایمنی و مقاوم سازی، سازگار بودن با محیط زیست، بهره مندی از انرژی‌های نوین، سازگاری با محیط شهری و بهره وری و کیفیت داشتن برخی از برنامه های محوری این نمایشگاه برای احداث مراکز درمانی و بیمارستانی است.

بنابر این گزارش، فرسوده بودن بیمارستان‌ها موضوعی است که طی سال های اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. آن‌طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد درصد بالایی از بیمارستان‌ها چه در تهران و چه در دیگر شهرهای کشور استانداردهای لازم را ندارند و در زمان بروز بحران‌ها نمی‌توانند به درستی خدمات ارائه کنند، چون خود آنها دچار وضعیت بحرانی می‌شوند.

وضعیت بیمارستان‌های کشور بیانگر این است که متوسط عمر ۵۷۰ بیمارستان دولتی کشور، بالای ۳۵ سال است، بیمارستان‌هایی با سازه‌هایی ضعیف به لحاظ ایمنی. این در شرایطی است که ۸۷ بیمارستان کشور قدمتی بیش ۴۵ سال دارند، لذا با این حساب سرانگشتی اهمیت نوسازی، استانداردسازی و ایمن‌سازی بیمارستان‌ها بیش از پیش نمایان می‌شود. بر این اساس برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی بیمارستان سازی، تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی می تواند قدمی در راستای نوسازی، تجهیز و ساخت بیمارستان های دارای استاندارد بین المللی باشد.

چهارمین نمایشگاه بین المللی بیمارستان سازی،تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی از امروز تا ۶ دی ماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: