کد خبر: ۲۱۷۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۷ - 2018December 25
از طریق پزشکی شخصی می‌توان اقدامات مؤثری در پیشگیری و درمان مناسب افراد ارائه داد
شفاآنلاین>سلامت> به‌گفته استاد پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری، پزشکی شخصی در درمان بیماری‌هایی مانند سرطان، مشکلات قلبی و عروقی و ناباروری مؤثر است، چرا که در این روش بر اساس ژنتیک هر فرد دوز معینی از داروی مناسب انتخاب و تجویز می‌شود.

به‌گزارش شفاآنلاین، دکتر سیدمسعود هوشمند در آستانه برگزاری سومین کنگره بین‌المللی پزشکی شخصی ایران اظهار می‌کند: از طریق پزشکی شخصی می‌توان اقدامات مؤثری در پیشگیری و درمان مناسب افراد ارائه داد.

در این شاخه پزشکی بر حسب ژنتیک هر فرد درمان و داروی مناسب انتخاب می‌شود به همین دلیل می‌توان گفت که ممکن است درمان دو نفر که مبتلا به یک بیماری هستند با یکدیگر متفاوت باشد.

دبیر علمی این کنگره تأکید می‌کند: با استفاده از پزشکی شخصی می‌توان اطلاع یافت که فرد تا چه اندازه در معرض ابتلا به سرطان قرار دارد و در صورت ابتلا به این بیماری هم می‌توان با تشخیص زودهنگام و درمان بموقع و مناسب که سازگار با بدن بیمار(Patient) است و بهترین نتیجه را به همراه دارد، کیفیت را به زندگی او بازگرداند.

دکتر هوشمند با اشاره به اینکه امروزه نازایی به مشکل بسیاری از زوج‌ها تبدیل شده، خاطرنشان می‌کند: سقط جنین در سه ماهه اول بیشتر ناشی از اختلالات کروموزومی و در سه ماهه دوم به علت ترومبوز است، از این‌رو می‌توان با بررسی ژنتیکی دلیل مشکل را تشخیص داد و درمان (cure)مناسب را تجویز  کرد.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: