کد خبر: ۲۱۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۰۳ دی ۱۳۹۷ - 2018December 24
بسیاری از باکتری‌ها، بدون آنکه لطمه‌ای به بدن وارد کنند، به‌طور طبیعی روی پوست بدن ما زندگی می‌کنند، اما به‌محض ایجاد بریدگی در پوست، به نواحی زیرین واردشده و موجب عفونت می‌شوند
شفاآنلاین>سلامت>کودکان موجودات حساس و ظریفی هستند؛ نگهداری از پوست کودکان برای مادرها بسیار مهم است که با راهکارهایی می‌توان به آن دست یافت.

به گزارش شفاآنلاین، پوست بدن مانند سدی است که مانع از نفوذ آسیب‌ها به درون بدن انسان می‌شود، بنابراین مراقبت صحیح از پوست کودک اقدامی اساسی و مهم در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هاست.

بسیاری از باکتری‌ها، بدون آنکه لطمه‌ای به بدن وارد کنند، به‌طور طبیعی روی پوست بدن ما زندگی می‌کنند، اما به‌محض ایجاد بریدگی در پوست، به نواحی زیرین واردشده و موجب عفونت می‌شوند.

یکی از نگرانی‌هایی که درباره کودکان مبتلا به اگزما وجود دارد، این است که این کودکان بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به عفونت‌های پوستی و سایر بیماری‌ها قرار دارند.

کودکان مبتلا به اگزما، پوستی حساس و شکننده دارند و لذا مستعد پذیرش ویروس‌ها و باکتری‌ها از محیط و سایر کودکان هستند؛ شرایط زمانی بدتر می‌شود که این کودکان به یک عفونت مبتلا شوند، در این هنگام اگزما به بیماری شدیدتری تبدیل می‌شود و درمانش سخت‌تر می‌شود.

بسیاری از عفونت‌های پوستی، خطرناک نیستند و در صورت توجه به‌موقع، به‌راحتی درمان می‌شوند اما چنانچه عفونت پوست عمیق باشد و به جریان خون برسد، بدن گرفتار تب می‌شود و سایر اعضای بدن از جمله استخوان‌ها و کلیه‌ها را آلوده می‌سازد؛ به همین جهت باید در مراحل نخستین مشاهده عفونت <Infection>به درمان آن اقدام کرد.

بسیاری از عفونت‌های پوستی با استفاده از محلول‌های ضد میکروبی و پمادهای آنتی‌بیوتیک سریع و راحت درمان می‌شوند، در مورد نگهداری این داروها در منزل با پزشک خود مشورت کنید. چنانچه زخم عمیق باشد، پزشک داروهای حاوی آنتی‌بیوتیک تجویز خواهد کرد. در صورت وجود عفونت، نمونه‌برداری به‌منظور تشخیص نوع باکتری انجام خواهد گرفت؛ علاوه بر باکتری‌ها، عوامل دیگری چون قارچ‌ها، انگل‌ها و ویروس‌ها نیز می‌توانند باعث ایجاد عفونت در پوست شوند.

بهترین راه پیشگیری عبارت است از رعایت بهداشت فردی و خودداری از تماس با فرد آلوده؛ پس از استحمام، پای کودک را به‌دقت خشک‌کنید زیرا قارچ گری قادر است به‌راحتی در ناحیۀ مرطوب رشد کند.

به‌محض مشاهدۀ علائم، کودک را نزد پزشک ببرید؛ طی دورۀ درمان بیماری، از رفتن کودک به استخر جلوگیری کنید و شانه و کلاه و تمام وسایل آلودۀ او را دور بریزید.yjc


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: