کد خبر: ۲۱۷۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۷ - 2018December 24
وزیربهداشت در سفر به استان سیستان و بلوچستان با حضور در شهرستان ایرانشهر، در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر گفت: جا دارد از تمامی افرادی که در پیشبرد این خدمت ارزشمند که نیاز ضروری و روزمره مردم این منطقه است، تشکر کنم
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: با ساخت بیمارستان‌های در دست احداث در منطقه ایرانشهر، در آینده‌ای نه چندان دور و ظرف چهار سال آتی نیازی نخواهد بود که مردم منطقه برای پیگیری روند درمان مجبور به سفر به استان‌ها و شهرهای دیگر شده و متحمل رنج سفر شوند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سیدحسن هاشمی در سفر به استان سیستان و بلوچستان با حضور در شهرستان ایرانشهر، در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر گفت: جا دارد از تمامی افرادی که در پیشبرد این خدمت ارزشمند که نیاز ضروری و روزمره مردم این منطقه است، تشکر کنم.

هاشمی افزود: امروز همزمان با پروژه بیمارستان چابهار، با اراده و همت همکاران ما در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کار اجرایی بیمارستان ایرانشهر نیز آغاز خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: با ساخت بیمارستان‌های در دست احداث در این منطقه، در آینده‌ای نه چندان دور و ظرف چهار سال آتی نیازی نخواهد بود که مردم عزیز منطقه برای پیگیری روند درمان‌شان مجبور به سفر به استان‌ها و شهرهای دیگر شده و متحمل رنج سفر شوند و این موضوع بسیار ارزشمند است.

هاشمی با بیان اینکه به زودی پیمانکار پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر مشخص شده و عملیات اجرایی ساخت آن آغاز خواهد شد، افزود: این پروژه توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) آغاز شده که بیانگر عنایت مقام معظم رهبری به این منطقه است.  بنابراین مردم انتظار دارند زمانی که پروژه کلید می‌خورد، وقفه‌ای در ساخت آن ایجاد نشود و سریع‌تر وارد چرخه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: از بابت دو پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار و ایرانشهر اطمینان خاطر دارم و مطمئن هستم پروژه چابهار به زودی عملیاتی خواهد شد؛  چراکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) مسئولیت اجرای آن را برعهده دارد و اعتبار پروژه نیز تاحدودی با حمایت استاندار تامین شده است. در ایرانشهر نیز مقدمات فراهم شده است.

هاشمی گفت: لازم است از رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و ائمه جمعه استان تشکر کنم؛  چراکه در این زمینه همراهی‌ها و پیگیری‌های زیادی کرده‌اند. امیدوارم پیگیری‌هایی که در زمینه ارتقای دانشکده ایرانشهر به دانشگاه صورت گرفته است نیز بی‌نتیجه نماند و موانع قانونی برداشته شود و این موضوع به واقعیت بپیوندد. البته تغییر نام ملاک نیست، بلکه از نظر ما کیفیت و محتوا اهمیت بسیاری دارد. معتقد هستم فرزندان رشید و عزیز بلوچستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان استعدادهای بسیار درخشانی دارند و این موضوع در ایرانشهر پررنگ‌تر است تا این منطقه به عنوان قطب علمی مطرح شود. گاهی اوقات برخی از دوستان تصور می‌کنند جدایی و به عبارتی استقلال دانشکده و مراکز علمی به نفع شان است، اما این موضوع حقیقت ندارد؛ مانند کودکی که زودتر از موعد از مادر محروم شده و از نظر روانی و جسمی رشد مناسبی نداشته باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: در منطقه‌ای که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، وجود یک دانشکده معظم و معتبر بهتر از ایجاد چند مرکز جزیره‌ای است. امیدوارم شاهد این باشیم که همزمان با پیشرفت بیمارستان، افراد متخصصی از رشته‌های مختلف از این منطقه وارد دانشگاه‌ها شده و بر اساس سهمیه بومی تعهد دهند و به مردم همین منطقه خدمات درمانی ارائه دهند. به این صورت مشکل نیروی انسانی در مراکز درمانی کشور برای همیشه ازبین خواهد رفت. ۳۰ درصد ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی را به سهمیه بومی اختصاص داده‌ایم و طبق برآوردها، ظرف چندسال آینده بالغ بر ۱۰۰ پزشک و متخصص فارغ التحصیل سهمیه بومی در منطقه سیستان و بلوچستان خواهیم داشت که در بیمارستانی که قرار است ساخته و به بهره‌برداری برسد، به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

هاشمی با بیان اینکه در این سفر ۲۰ هزار متر مربع پروژه در شهرهای ایرانشهر، فنوج، نیکشهر و چابهار به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: از تمامی دست اندرکاران در ساخت و تجهیز پروژه‌های بهداشتی و درمانی تشکر کرده و آرزو می‌کنم خداوند برای همه ما زندگی را فرصتی قرار دهد تا به انسان‌ها خدمت کنیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امیدوارم خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران از اقداماتی که برای آسایش مردم ارائه می‌دهیم، راضی و خشنود باشند.  آنها عزیزان‌شان را برای حفظ اعتقادات و آسایش مردم فدا کرده‌اند و اهمیت دارد که مسیر تحقق آرمان‌ها، اقامه دین، استمرار ارزش‌ها و آسایش مردم مخدوش نشود و در این زمینه هرکسی در هر مقام و پستی که قرار دارد باید هر اقدامی که در توان دارد، انجام دهد.

هاشمی با اشاره به اهمیت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر تاکید کرد: این بیمارستان جزو پروژه‌های بزرگ و کم نظیری است که در حوزه بیمارستانی در کشور اجرا می‌شود و درعین حال نقشه زیبایی دارد و مجری آن بنیاد برکت است که عظمت آن باید در شان مقام ولایت باشد. عنوان آن نیز بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی برکت ایرانشهر است. البته مراحل ساخت آن نیاز به کمک همه دارد و زیرساخت‌های آن حمایت‌های همه جانبه را می‌طلبد.

افتتاح اورژانس جدید خاش با حضور وزیر بهداشت
فرماندار شهرستان خاش گفت: ساختمان جدید اورژانس خاش امروز با حضور وزیر بهداشت و مقامات کشوری و استانی افتتاح شد.

حمیدالدین یوسفی افزود: ساختمان جدید اورژانس خاش با زیربنایی حدود ۱۴۹۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان احداث شده است.

وی اظهار کرد: دولت ده‌ها میلیارد تومان اعتبار برای چندین پروژه بهداشتی خاش اختصاص داده که در سال‌های اخیر برخی از آنها راه‌اندازی شده‌اند و بسیاری از پروژه‌ها در حال اجرا و یا آماده افتتاح هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: