کد خبر: ۲۱۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۷ - 2018December 23
خشکی، التهاب و تحریک در ناحیه چشم باعث قرمزی آنها می‌شوند خشکی چشم اگر چه بیشتر در افراد بالای 50 سال شایع است ولی افراد جوانتر که میانگین زمانی بیشتر با کامپیوتر صرف می‌کنند تحت تاثیر این اختلالات قرار می‌گیرند
شفاآنلاین>سلامت>دلایل زیادی مانند آلرژی یا عفونت‌های چشمی باعث قرمزی چشم می‌شود، در این بین خشکی چشم نیز در ایجاد این عارضه بی‌اثیر نیست.

به گزارش شفاآنلاین، قرمزی چشم یکی از مشکلات شایعی است که به دلایلی متفاوت ایجاد شده و در این بین خشکی چشم و عفونت‌های چشمی یکی از مهم‌ترین علل ایجاد این عارضه است.

قرمزی چشم نشانه چیست؟

1- خشکی چشم

خشکی، التهاب و تحریک در ناحیه چشم باعث قرمزی آنها می‌شوند خشکی چشم اگر چه بیشتر در افراد بالای 50 سال شایع است ولی افراد جوانتر که میانگین زمانی بیشتر با کامپیوتر صرف می‌کنند تحت تاثیر این اختلالات قرار می‌گیرند.

2. آلرژی فصلی

برخی عوامل آلرژی‌زا مانند گرده‌های فصلی می‌تواند باعث تورم و التهاب در چشم و قرمزی آن گردد.  آلرژی‌ها باعث خارش در چشم‌های شما شده و در این بین مالش آنها التهاب و قرمزی را تشدید می‌کند.

3.استفاده از برخی داروها

آنتی هیستامین‌ها تنها داروهایی نیستند که قرمزی و خشکی چشم را برای شما به ارمغان می‌آورند، قرص‌های خواب آور و داروهای ضد اضطراب و حتی داروهای ضد درد مانند ایبوپروفن نیز می‌تواند باعث قرمزی چشم شود. این داروها با کاهش جریان خون بافت داخل و اطراف چشم آن را خشک و قرمز کنند.

4- کم خوابی

چشم‌ها نیاز دارند برای مدتی زمان طولانی بسته باشند تا لایه های اشک دوباره بازسازی شده و پر شوند، فقدان اشک باعث قرمزی چشم می شود.

5- سیگاری‌ها و افرادی که در معرض دود سیگار قرار دارند

دود سیگار می تواند باعث منقبض کردن رگ های خونی چشم و خشک شدن سطح آن شوند، هنگامی که بدن شما احساس خشکی و کمبود جریان خون کند باید تلاش کند تا با گشاد کردن رگ‌های خونی آن را جبران کند.

6- چشم صورتی

چشم صورتی یا التهاب یک عفونت ویروسی یا باکتریایی است که در یک یا هر 2 چشم رخ دهد، این بیماری بسیار مسری است و به راحتی بر اثر مالش از یک چشم به چشم دیگر انتقال می یابد، عفونت سبب التهاب در اطراف و داخل چشم می شود و چشم را قرمز و متورم می نماید.

7- شنا کردن

نمک موجود در آب اقیانوس باعث خشکی و قرمزی چشم می‌شود، مواد شیمیایی سوزاننده مانند کلر موجود در آب استخر باعث از بین رفتن برخی از باکتری‌های خوب در چشم می شود و این عامل باعث قرمزی و سوزش چشم شما می‌شود.

8- قطره های سفید چشمی

به طور غیرعادی قطره های سفید چشمی می‌تواند مشکل قرمزی چشم را بدتر کند زیرا با منقبض کردن رگ‌های خونی چشم جریان خون را کاهش خواهند داد.

درمان: استفاده از قطره‌های چشمی یک بار و به میزان کم مشکلی ندارد اما اگر آنها را به مدت 2 تا 1 هفته هر روز به کار می برید باید نزد پزشک بروید تا علت قرمزی چشم شما را تشخیص دهد.yjc


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: