کد خبر: ۲۱۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۷ - 2018December 22
قریب به ۱۰۰۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی در کشور فعالند که مواد اولیه حدود ۴۰۰ واحد تولیدی، عمدتا پایه پلیمری پتروشیمی دارند
وزیر بهداشت طی نامه‌ای به معاون اول رییس جمهوری درخواست کرد که مواد اولیه ملزومات و تجهیزات پزشکی استراتژیک طبقه‌بندی شوند تا تولیدکنندگان داخلی این تجهیزات، خارج از مسیر بورس و به‌طور مستقیم قادر به عقد قرارداد برای تامین مواد اولیه با پتروشیمی باشند.

به گزارش شفا آنلاین،  دکتر سیدحسن هاشمی، در این نامه با اشاره به نوسانات ارزی اخیر و افزایش قابل ملاحظه قیمت خرید مواد اولیه، اعلام کرد: قریب به ۱۰۰۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) در کشور فعالند که مواد اولیه حدود ۴۰۰ واحد تولیدی، عمدتا پایه پلیمری پتروشیمی دارند، با توجه به ثابت نگه داشتن قیمت این دست از تجهیزات توسط اداره کل، ضروری است جهت اصلاح قیمت‌ها، پتروشیمی مواد اولیه را به‌طور مستقیم در اختیار تولید کنندگان قرار دهد.

در بخش دیگری از  این نامه آمده است: پیرو تصویب هیئت وزیران در مرداد ماه سال جاری، ملزومات و تجهیزات پزشکی جزء کالاهای اساسی محسوب شده و مشمول ارز رسمی هستند، بنابراین مواد اولیه اقلام موصوف نیز باید خارج از مسیر بورس و بطور مستقیم قادر به عقد قرارداد برای تامین مواد اولیه با پتروشیمی باشند. در طرح تحول سلامت بسیاری از کالاهای سلامت محور از جمله ملزومات پزشکی قیمت گذاری شده و تولیدکنندگان موظفند مطابق با قیمت مصوب این وزارت، اقلام موصوف را در بازار عرضه نمایند. موانع موجود در تامین مواد اولیه تجهیزات پزشکی قبلا طی نامه‌ای به وزیر محترم نفت اعلام شده، همچنین مکاتبات متعددی نیز با شرکت صنایع ملی پتروشیمی در این خصوص صورت گرفته است.

بنابر اعلام  روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت(Ministry of Health)، در بخش دیگری از نامه وزیر بهداشت به معاون اول رییس جمهور اعلام شده است: با توجه به اینکه، در چند ماه اخیر مشکلات عدیده‌ای برای تولیدکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی در جهت تامین مواد اولیه نظیر قیمت بالا و همچنین عدم وجود برخی مواد پتروشیمی به وجود آمده، ضروری است که مواد اولیه پایه پلیمری ملزومات ضروری پزشکی نیز جزء اقلام استراتژیک محسوب شوند.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: