کد خبر: ۲۱۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۷ - 2018December 22
بسیاری از خانم‌ها صبح‌ها با مشکل بیدار شدن از خواب مواجه هستند و افراد زیادی تمایل ندارند از رختخواب خود بیرون بیایند، بر اساس نظر محققان مشکل کسلی در صبح و تمایل به خواب بیشتر می‌تواند علل جسمی و روانی داشته باشد
شفاآنلاین>سلامت> بسیاری از خانم‌ها صبح‌ها با مشکل بیدار شدن از خواب مواجه هستند، کسلی و خستگی در صبح می‌تواند عللی داشته باشد که شاید از آ‌نها بی‌خبرید.

به گزارش شفاآنلاین،  بسیاری از خانم‌ها صبح‌ها با مشکل بیدار شدن از خواب مواجه هستند و افراد زیادی تمایل ندارند از رختخواب خود بیرون بیایند، بر اساس نظر محققان مشکل کسلی در صبح و تمایل به خواب بیشتر می‌تواند علل جسمی و روانی داشته باشد.

روانپزشکان آمریکایی در مطالعات خود بر روی کسانی که تمایل نداشتند صبح‌ها از رختخواب خارج شوند؛ مطالعاتی انجام دادند که در این مطالعه به علل چون افسردگی و خستگی مزمن،‌ برای خواب آلودگی و کسلی صبح‌گاهی دست پیدا کردند.

«دیسانیا» اصطلاحی است که پزشکان آن را احساس خواب آلودگی بیش از حد و عدم تمایل به جدا شدن از رختخواب می‌نامند.

افسردگی و خستگی مزمن علل اصلی کسلی اول صبح

کسانی که نمی‌توانند از رختخواب جدا شوند و تمایل دارند حتی چند روز در رختخواب بمانند از این عارضه رنج می‌برند؛ مبتلایان به دیسانیا ادعا می کنند که می‌توانند چند روز در رختخواب بمانند و وقتی که از رختخواب بیرون می‌آیند تمایل شدیدی به بازگشت به رختخواب دارند.

مهم‌ترین راهکار برای حل مشکل خواب آلودگی و بی‌حالی صبح‌گاهی، تشخیص علت آن است در ابتدا روانپزشک(Psychiatrist)سوالاتی از فرد می‌پرسد تا نشانه‌های افسردگی را بررسی کند زیرا کسلی، مشکل خواب و تمایل به خواب زیاد از نشانه‌های جسمی افسردگی محسوب می‌شود و می‌تواند دلیل کافی برای این باشد که افراد تمایلی به بلند شدن از جای خود ندارند.

اگر اطمینان ندارید که بی‌حالی و کسلی صبح گاهی عارضه جدی و غیرطبیعی است، سعی کنید با تغییر عادت‌هایتان بیشتر بخوابید.

در ابتدا سعی کنید خواب منظمی داشته باشید و بین 6 تا 9 ساعت بخوابید، برای رسیدن به عادت خواب منظم ساعت خاصی به خواب بروید و تلاش کنید رأس یک ساعت در طی چند روز متوالی بیدار شوید؛ اگر مشکل به خواب رفتن دارید روش‌هایی چون حمام آرامبخش یا انجام حرکت‌های آرامبخش مانند حرکات کششی و یوگا کمک کننده است.

قبل از خواب سراغ تلفن همراه و یارانه نروید اما اگر همچنان پس از انجام همه این کارها صبح‌ها با احساس ناتوانی برای خارج شدن از خواب دارید حتما به پزشک مراجعه کنید تا علت مشکل (Problem)خواب شما را بررسی کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: