کد خبر: ۲۱۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 20
مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت
با طراحی سامانه توزیع تجهیزات پزشکی بدون ایجاد تشریفات اداری، امکان نظارت بر فرآیند توزیع را ایجاد کردیم و شرکت‌هایی که ارز سیستم بانکی (دلار ۴۲۰۰ تومانی) دریافت کرده اند، موظف اند با مراجعه به این سامانه براساس دستورالعمل ابلاغی، اطلاعات مربوطه را تکمیل و بارگذاری کنند
شفا آنلاین>سلامت>مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، گفت: با طراحی سامانه توزیع اینترنتی تجهیزات پزشکی، تشریفات اداری حذف و نظارت بر فرآیند‌های توزیع، شفاف‌تر می‌شود.
                                                      

به گزارش شفا آنلاین:رضا مسائلی با اشاره به اینکه، توزیع تجهیزات پزشکی <Medical Equipment>جزو اولویت‌های مهم مسئولیت‌ها و ماموریت‌های وزارت بهداشت است، گفت: در همین راستا نظارت دقیقی توسط گمرک، بانک مرکزی و اداره کل تجهیزات پزشکی بر نحوه دریافت و هزینه کرد دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی اعمال می‌شود.

وی افزود: براساس تصویب نامه هیات وزیران، توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی که ارز سیستم بانکی به آن‌ها اختصاص پیدا کرده، در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته و اداره کل تجهیزات پزشکی نیز، زیرساخت‌های لازم را برای تحقق این امر فراهم کرده است.

 مسائلی بیان کرد: با طراحی سامانه توزیع تجهیزات پزشکی بدون ایجاد تشریفات اداری، امکان نظارت بر فرآیند توزیع را ایجاد کردیم و شرکت‌هایی که ارز سیستم بانکی (دلار ۴۲۰۰ تومانی) دریافت کرده اند، موظف اند با مراجعه به این سامانه براساس دستورالعمل ابلاغی، اطلاعات مربوطه را تکمیل و بارگذاری کنند.

مدیرکل تجهیزات پزشکی یادآور شد: شرکت‌های دریافت کننده ارز سیستم بانکی مکلف هستند قیمت تمام شده محصولات خود را براساس ضوابط قیمت گذاری و پایه ریزی ارز ۴۲۰۰ تومانی، بفروشند. همچنین باید اطلاعات و فاکتور‌های مربوطه را جهت نظارت اداره کل تجهیزات پزشکی در سامانه توزیع بارگذاری کنند.

وی درخصوص توزیع ملزومات ضروری گرانقیمت در حوزه تجهیزات پزشکی گفت: برای توزیع ملزومات ضروری گرانقیمت مانند دستگاه‌های باتری قلبی، باید کد ملی بیمار همراه با فاکتور فروش برای جلوگیری از تخلف در سامانه توزیع ثبت شود.

مسائلی با اشاره به تشکیل کمیته نظارت بر تامین و توزیع تجهیزات پزشکی در وزارت بهداشت، اظهار داشت: موضوع توزیع تجهیزات پزشکی در صدر مسئولیت‌ها و ماموریت‌های وزارت بهداشت قرار گرفته است، لذا با توجه به اطلاعات موجود در گمرک، بانک مرکزی و اداره کل تجهیزات پزشکی، نظارت دقیقی بر تمامی شرکت‌هایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده اند، اعمال خواهند کرد.

وی از ابلاغ دستورالعمل‌های توزیع مجازی و اینترنتی تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: این دستورالعمل نهایی شده و در حال ابلاغ است. طبق دستورالعمل توزیع مجازی و اینترنتی تجهیزات پزشکی، چهارچوب فعالیت شرکت‌هایی که خواستار توزیع مجازی تجهیزات پزشکی هستند، مشخص شده است.

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: تمامی شرکت‌هایی که در زمینه پخش ملزومات مصرفی پزشکی فعالیت می‌کنند، ملزم به دریافت پروانه فعالیت از وزارت بهداشت و اداره کل تجهیزات پزشکی هستند. بدیهی است شرکت‌هایی که مجوز فعالیت پخش ملزومات پزشکی نداشته باشند، غیر قانونی بوده و مورد تایید اداره کل تجهیزات پزشکی نیستند.میزان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: