کد خبر: ۲۱۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 19
دختر من فقط 7 سال دارد و تابحال حتی یک نامه از معلم او نداشته ام ولی مدیر مدرسه از او شاکی است. من فقط ناباورانه به صحبت های او گوش میدادم. باورش واقعا برای من سخت بود، "دخترم در سرویس مدرسه، همکلاسی اش را با کیف کوله پشتی اش زده بود.
شفاآنلاین>اجتماعی>حتی کودکان با ادب نیز  گاهی ممکن است در مدرسه رفتارهای نامعقول از خود نشان دهند. بنابراین خود را برای دریافت یک یادداشت از معلم و یا تماس از مدرسه آماده کنید.

به گزارش شفاآنلاین، راه حل چیست؟ چگونه با برخوردهای نامعقول کودکان خود که تازه به مدرسه رفته اند، برخورد میکنید؟ آیا تنبیه<Punishment> راه حل خوبی است؟ برای دانستن بهترین راه حل ها با  ما همراه شوید.

وقتی شماره ی مدرسه ی فرزندم را روی گوشی موبایلم دیدم، اول فکر کردم ممکن است مریض شده باشد و یا تب کرده باشد.  وقتی تلفن را برداشتم، مدیر پشت خط بود. او اول به من این اطمینان را داد که مورد اورژانسی پیش نیامده ولی نیاز است تا با من یک ملاقات حضوری داشته باشد. او در ادامه گفت: "دختر شما امروز در سرویس مدرسه برخورد پرخاشگرانه ای داشته است".

دختر من فقط 7 سال دارد و تابحال حتی یک نامه از معلم او نداشته ام ولی مدیر مدرسه از او شاکی است. من فقط ناباورانه به صحبت های او گوش میدادم. باورش واقعا برای من سخت بود، "دخترم در سرویس مدرسه، همکلاسی اش را با کیف کوله پشتی اش زده بود."

مایکال باربا مشاور والدین در مدارس می گوید: خواه ناخواه مشکلات مدرسه گریبان گیر برخی والدین خواهد شد. در سنین 7 و یا 8 سالگی، کودکان با شرایط جدیدی روبرو می شوند، بنابراین رفتارهای نامعقول آنها بیشتر خود را نشان میدهد. این مشکل حتی برای کودکانی که قبلا مشکل رفتاری نداشته اند نیز متداول است.

در صورتی که شما هم دچار این مشکل شده اید؛ این مقاله را دنبال کنید تا از راه حل های هوشمندانه ارائه شده توسط مشاوران در این زمینه بهره ببرید.

آرامش خود را حفظ کنید

در ابتدا، من از رفتار بی ادبانه دخترم شرمنده شدم و با حالت عصبانی به او گفتم چرا من را در این موقعیت قرار داده ای. اگر چه این واکنش ها طبیعی هستند اما متخصصان می گویند راههایی برای مقابله با عصبانیت وجود دارد. در این مرحله شما نیاز به جمع آوری حقایق دارید. نه از او دفاع کنید و نه او را متهم کنید. کافی است خیلی ساده به او بگویید:

من از کاری که تو امروز در مدرسه انجام دادی، مطلعم. در یک زمان مناسب در این زمینه با هم بحث می کنیم.

طرف دیگر داستان را هم بدانید

شما می خواهید بدانید داستان چیست ولی بحث را با گفتن : چرا ناراحتی و یا امثال این شروع نکنید .چیزی شبیه این بگویید که معلمت امروز با من تماس گرفت و گفت علی رغم چندین بار تذکر، در کلاس با دوستت صحبت می کردی. آیا می خواهی برای من تعریف کنی که چه اتفاقی افتاده است. کودک خود را تشویق کنید که وقایع مدرسه را مانند فیلم و یا یک داستان برای شما تعریف کند. سعی کنید کاری کنید که کودک در زمان حرف زدن با شما ترس و اضطراب نداشته باشد.
 
دانستن جزئیات وقایع به شما کمک میکند که شرایط بروز مشکل را دقیق تر بدانید و بهتر و راحتتر مشکل را حل کنید. در مثال بالا، مادر کودک متوجه شده بود که او از دوستش خواسته تا در کنارش بنشیند ولی همکلاسی اش قبول نکرده و آنها با هم قهر کرده اند و بعدا به صورت کاملا اتفاقی کیف او به همکلاسی اش برخورد کرده است.  

یک برنامه ی تربیتی در پیش بگیرید

پس از اینکه از دو طرف ماجرا آگاه شدید، با کودک خود صحبت کنید تا مشکلات مشابه به وجود نیاید. برای مثال اگر او ناراحت شده است و آسیب روحی دیده است، با او درباره ی راه حل های بهتر مانند صحبت کردن با معلم و در میان گذاشتن مشکل با خانواده و یا همبازی شدن یا یک دوست دیگر ، صحبت کنید.

در یک مورد دیگر، معلم کلاس اول با مادری درباره رفتار نامناسب فرزندش که همکلاسی خود را در طول کلاس مسخره کرده است صحبت می کند. مادر و پدر در ابتدا برای کودک دلایل اهمیت  توجه به حرف معلم در کلاس را برای او توضیح می دهند و به او می گویند که رفتار او چقدر بی ادبانه بوده است. آنها فرزند خود را در آن زمان تنبیه نکردند اما به او گفتند:

اگر رفتارت را در این زمینه اصلاح نکردی، اسباب بازی جنگ ستارگان ات را از تو خواهیم گرفت.
در برنامه ی تربیتی خود یک تنبیه مناسب برای رفتارهای نامناسب او در نظر بگیرید تا کودک بداند چطور رفتار کند تا با این موارد مواجه نشود.

با کادر مدرسه در ارتباط باشید

به فرزندتان بگویید که میخواهید معلم یا مدیر مدرسه را ملاقات کنید و درباره ی موضوع بوجود آمده صحبت کنید .وقتی کودک بداند که شما با مدیر و معلم او در ارتباط هستید، می داند که نمی تواند چیزی را پنهان کند بنابراین رفتارهای نامعقول را تکرار نمی کند.

همچنین با آنها مشورت کنید و اگر راه حلی وجود دارد؛ آن را با هم بررسی کنید . به عنوان مثال اگر کودک شما در کلاس حرف می زند، با معلم درباره ی تعویض جای او در کلاس و نشاندن او در کنار یک همکلاسی ساکت تر صحبت کنید. کودک تک

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: