کد خبر: ۲۱۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 18
یلدا یک سنت باستانی است؛ ایرانیان در طول چند هزار سال آخرین شب پاییز که بلندترین و تاریک‌ترین شب سال است تا سپیده دم بیدار می‌مانند و در کنار یکدیگر این سنت باستانی را جشن می‌گیرند، تا تاریکی و سردی روحیه آنها را تضعیف نکند و زمستان را به خوبی پشت سر بگذارنند
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص گوارش و کبد درباره شب یلدا <Yalda night>و خواص بی‌نظیر خوراکی‌های مورد استفاده در این شب بلند توضیح داد.


به گزارش شفا آنلاین: روز‌ها می‌گذرد و به بلندترین شب سال نزدیک می‌شویم، در این روز که به شب یلدا معروف است خانواده‌ها به رسم کهن در خانه بزرگ خانواده جمع می‌شوند و  ثانیه به ثانیه این شب را با خاطرات خوب در کنار بزرگترهاى فامیل مى‌گذرانند؛ طولانى‌ترین شب سال که رسم و رسومى مختلف و البته خاص دارد.

یلدا یک سنت باستانی است؛ ایرانیان در طول چند هزار سال آخرین شب پاییز که بلندترین و تاریک‌ترین شب سال است تا سپیده دم بیدار می‌مانند و در کنار یکدیگر این سنت باستانی را جشن می‌گیرند، تا تاریکی و سردی روحیه آنها را تضعیف نکند و زمستان را به خوبی پشت سر بگذارنند.

از خواص خرمالو چه مى دانيد؟

ترانه محمدى متخصص گوارش و كبد  درباره خواص خرمالو اظهار كرد: خرمالو ميوه ای با خاصيت فراوان است؛ ايرانيان از گذشته  اين ميوه را در سبد غذايى خود جاى داده اند و از خواص آن بهره می‌برند، خرمالو يك ميوه زمستانی است كه مواد معدنى زيادى دارد.

اين متخصص گوارش و كبد بيان كرد: شب يلدا يكى از طولانى ترين شب هاى سال است كه افراد انواع ميوه و آجيل را مصرف می كنند؛ خرمالو سرشار از ویتامین های آ، ب، ث و پتاسیم است که در درمان‌های طبیعی مورد استفاده قرار مى گيرد علاوه بر اين  خواص دارویی برای پیشگیری از بیشتر امراض شناخته شده است‌.



محمدى با اشاره به اينكه خرمالو براى درمان بسيارى از بيمارى ها كاربرد دارد، گفت: خرمالو يكى از بهترين ميوه ها براى افزايش انرژى و به اندازه انگور انرژی زا است؛ اين ميوه براى كسانى كه قصد چاق شدن دارند، مفيد است و كسانى كه قصد لاغرى دارند نبايد در مصرف اين ميوه زياده روى كنند.
با خرمالو بدنتان را قوی کنید

وى درباره خواص خرمالو گفت: اين ميوه پرخاصيت می‌تواند ناراحتی‌‌های شایع مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست، رنگ پریدگی و بسیاری از بیماری‌های پوستی طولانی و مزمن را از بین برد یا نشانه‌های آن‌ها را کاهش دهد؛ خرمالو چربی و پروتئین بسیار کمی دارد و غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است.


اين متخصص گوارش و كبد با اشاره به اينكه خرمالو داراى ويتامين C فراوانى است، گفت: بسيارى افراد در فصل سرما لثه هايشان به دليل كمبود ويتامين C خونريزى مى‌كند كه مى توانند با مصرف خرمالو اين كمبود را جبران كنند؛ باید بدانید که مصرف خرمالو و جذب ويتامين C آن برای بالا بردن استحکام سلامت لثه ها موثر است همچنین ویتامین برای شفافیت پوست مفید است.

محمدى افزود: خرمالو به شدت مغز را تقويت مى كند به همین جهت برای کسانی که کارهای فکری انجام می‌دهند مفید است به طور کلی مى‌توان گفت خرمالو به علت داشتن فسفر، اعصاب و مغز را تقویت می‌کند؛ خوب است بدانيد این میوه سرشار از پتاسیم و منیزیم است که با کلسترول و فشارخون بالا مقابله می کند علاوه بر اين پکتین موجود در خرمالو نقش بسزایی در کاهش کلسترول خون دارد.


با خرمالو بواسیر را ریشه کن کنید

وى با اشاره به اينكه افرادى كه خرمالو مصرف مى كنند كمتر دچار بيمارى مى شوند، گفت:  افرادى که خرمالو می خورند کمتر دچار سرما خوردگی یا عفونت های قسمت های فوقانی دستگاه تنفسی مى شوند و بدنشان در مقابل بيمارى ها مقاوم مى شود، همچنين میوه خرمالو با داشتن ویتامین‌های A و C، کلسیم، پتاسیم و منیزیم می تواند به هضم هرچه بهتر غذا، تقويت بينايى و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند.


اين متخصص گوارش و كبد يادآورى كرد: افرادى كه دچار بواسير و هموروئيد هستند خرمالو را در رژيم غذايى خود بگنجانند چرا كه اين ميوه به دليل داشتن مواد معدنى مفيد ورم و التهاب بواسير را فرو می نشاند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: