کد خبر: ۲۱۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 17
فرد مبتلا به خودشیفتگی شخصیت خود‌بزرگ‌سازی دارد به این معنا که به سایر مردم نگاهی پست و حقیر دارد

شفا آنلاین>اجتماعی>یک روانپزشک ویژگی افراد مبتلا به خودشیفتگی را تشریح کرد.دکتر کیانوش عباس‌آبادی درباره اختلال شخصیت خودشیفته اظهار کرد: افرادی که مبتلا به خودشیفتگی هستند خود را استثنایی و منحصر به فرد می‌دانند چراکه  بر این باور‌ هستند که از یک موقعیت‌  ویژه برخوردارند.

به گزارش شفا آنلاین:وی با بیان اینکه افراد خودشیفته <Self-taught people>خودشان را برتر از دیگران می‌دانند، افزود: فرد مبتلا به خودشیفتگی شخصیت خود‌بزرگ‌سازی دارد به این معنا که به سایر مردم نگاهی پست و حقیر دارد.

این رواندرمانگر خاطر نشان کرد: افراد خودشیفته معتقد‌ند از سایر افراد برتر و بالاتر هستند و حتی این افراد برای اثبات خود بزرگ بینی خود و حفاظت از موقعیت برترشان به دنبال کسب تحسین از دیگران هستند.

عباس‌آبادی با اشاره به اینکه افراد خودشیفته تمایل به تحسین و تمجید از دیگران دارند، یادآور شد: افراد مبتلا به اختلال خودشیفتگی قادر به همدلی و درک دیگران نیستند در صورتی که اهمیت ویژه‌ای برای خود قائل می‌شوند.

وی عنوان کرد: فرد خودشیفته در جلب توجه دیگران از توانایی‌های  خود در مقابل دیگران به شدت تمجید می‌کند چراکه گمان می‌کند فردی خاص و بی‌نظیر است. همچنین این افراد به دنبال ارتباط عاطفی با افراد زیبا، ثروتمند و موفق هستند.

این روانپزشک ادامه داد: فرد خودشیفته در رابطه عاطفی به دلیل درخواست مداوم توجه، تحسین و تمجید در نهایت فرد مقابل خود را خسته می‌کند. همچنین این افراد دارای نقص شدید در برقراری رابطه صمیمانه با دیگران هستند.

عباس‌آبادی یادآور شد: فرد مبتلا به اختلال شخصیت خوشیفته نسبت به دیگران احساس حسادت ‌می‌کند و گمان ‌می‌کند دیگران نیز نسبت به او حسادت ‌می‌ورزند و به عبارتی خود را مستحقق ثروت می‌داند.

این روانپزشک یادآورشد: فرد خودشیفته به آسانی ناراحت می‌شود، این آزردگی خاطر بیشتر هنگا‌می ‌است که احساس عزت نفس کاذب آنها مورد تهدید قرار گرفته یا  رفتار نادرست آنها زیر سؤال ‌رود و تحقیر شوند که در نهایت با بداخلاقی، قهر، خشم، تحقیر و حرف‌های رکیک خشم خود را نشان دهند.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: