کد خبر: ۲۱۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 13
در راستای ارتقا هتلینگ بیمارستانی، ۲۸ هزار و ۵۸۸ تخت و ملزومات آن در سراسر کشور توزیع شد
شفاآنلاین> سلامت> جان بابایی گفت: در راستای ارتقا هتلینگ بیمارستانی، ۲۸ هزار و ۵۸۸ تخت و ملزومات آن در سراسر کشور توزیع شد.

به گزارش شفاآنلاین: قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، با  تاکید بر لزوم ارتقا هتلینگ بیمارستانی و اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت در این راستا، گفت: 83 درصد از خدمات بستری ارائه شده به مردم در کشور در بخش دولتی صورت می‌گیرد که با نظرسنجی‌های صورت گرفته مشخص شده است که در مجموع خدمت گیرندگان از کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستان‌های دولتی راضی نبوده‌اند.

وی ادامه داد: بر همین اساس ارتقاء کمی و کیفی خدمات هتلینگ بیمارستانی، گامی اساسی در جهت افزایش رضایت خدمت گیرندگان خواهد بود و برای تحقق این هدف، تعریف استاندارد‌های خدمات هتلینگ و یکپارچه سازی آن، ضروت پیدا کرد،‌ موضوعی که در برنامه تحول نظام سلامت به آن توجهی ویژه شد.

تجهیز بیش از ۲۸ هزار تخت بیمارستانی در برنامه ارتقا هتلینگ بیمارستان ها/ ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع فضای بیمارستانی بازسازی شدند

جان بابایی اظهار کرد: از این رو با توجه به لزوم یکپارچه سازی کمی و کیفی خدمات هتلینگ و استاندارد سازی آنها بر اساس نیازها و انتظارات خدمت گیرندگان، آئین نامه‌‌ای با اهداف کلی تهیه و تدوین شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اهداف برنامه ارتقا کمی و کیفی خدمات هتلینگ بیمارستانی گفت:ارائه خدمات مناسب،‌ با کیفیت و به هنگام، همچنین استفاده بهینه از منابع موجود در بخش درمان کشور مانند نیروی انسانی، تجهیزات، فضای فیزیکی و تخت‌های بیمارستانی از جمله اهداف در نظر گرفته شده برای ارتقا کمی و کیفی خدمات هتلینگ بیمارستانی است که معاونت درمان وزارت بهداشت آن را مد نظر قرار داده است.

جان بابایی ادامه داد: افزایش رضایتمندی مردم، افزايش پاسخگويی نظام سلامت،كاهش هزينه‌های غير ضروری در بازار سلامت، کاهش پرداخت از جيب مردم، افزایش دسترسی و ارتقا کیفیت خدمات هتلینگ در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت نیز از اهداف در نظر گرفته شده به منظور ارتقا هتلینگ بیمارستانی است.

تجهیز بیش از ۲۸ هزار تخت بیمارستانی در برنامه ارتقا هتلینگ بیمارستان ها/ ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع فضای بیمارستانی بازسازی شدند
توزیع 28 هزار تخت و ملزومات بیمارستانی در 600 بیمارستان کشور

وی با بیان اینکه تا کنون زیربنایی در حدود 2 میلیون و 700 هزار مترمربع در 600 بیمارستان سراسر کشور بازسازی شده‌ است، اضافه کرد: در کنار این فعالیت تعداد 28 هزار و 588 تخت و ملزومات آن از جمله (واکر، پایه تخت، تشک، پایه سرم ) و 14 هزار و 691 یخچال و 11 هزار و 720 عدد تلویزیون  و تعداد4 هزار و 584 برانکارد در سراسر کشور توزیع شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآوری کرد: افزون بر اضافه شدن تخت و ملزومات، رنگ‌آمیزی دیوار و سقف اتاق بیماران و راهروی بخش بستری، تعمیر یا تعویض درب‌ اتاق‌های بخش‌های بستری، بازسازی سرویس‌های بهداشتی بخش‌‌های بستری، تعمیرات جزیی تخت بستری و میز بیمار، لاکر، برانکارد و ویلچرها،  تعمیر یا تعویض پرده‌های اتاق بیماران، اصلاح روشنایی اتاق بیماران و راهروی بخش‌های بستری، تعمیر یا تعویض کف پوش های اتاق‌های بیماران و راهرو بخش‌های بستری، تعمیر یا تعویض وسایل سرمایش، گرمایش محیطی اتاق بیماران از دیگر برنامه‌هایی بوده که در راستای ارتقا هتلینگ بیمارستان‌ها انجام شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: