کد خبر: ۲۱۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 13
دکتر غلامرضا اصغری به همراه دکتر وحید مفید، مدیرکل امور غذایی و آشامیدنی و آرایشی سازمان غذا و دارو در سفر به شیراز با رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیدار کرده و با دستاوردهای این دانشگاه در حوزه تامین دارو و تجهیزات دارویی آشنا شد
شفاآنلاین>سلامت> رییس سازمان غذا و دارو گفت: تامین دارو و منابع مالی و همچنین تقویت بیمه‌ها برای پرداخت مطالبات دانشگاه‌ها و زنجیره نقدینگی و تولید دارو از اولویت‌های بخش دارویی کشور است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر غلامرضا اصغری به همراه دکتر وحید مفید، مدیرکل امور غذایی و آشامیدنی و آرایشی سازمان غذا و دارو در سفر به شیراز با رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیدار کرده و با دستاوردهای این دانشگاه در حوزه تامین دارو و تجهیزات دارویی آشنا شد.

اصغری در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های انجام شده و بیان اینکه این اقدامات می تواند به عنوان الگو به سایر دانشگاه های علوم پزشکی معرفی شود، افزود: تاثیر این اقدامات در تحول نظام سلامت دیده می شود.

وی حمایت از شرکت های دارویی زنجیره دارو و همچنین تامین منابع ارزی در این حوزه را از اقدامات وزارت بهداشت معرفی کرد و از اختصاص 3.5 میلیارد دلار به این حوزه خبر داد.

رییس سازمان غذا و دارو، تامین دارو و منابع مالی و همچنین تقویت بیمه ها (insurances)برای پرداخت مطالبات دانشگاه ها و زنجیره نقدینگی و تولید دارو را از اولویت های بخش دارو برشمرد.

بنابر اعلام وبدا، در ادامه این نشست، دکتر علی بهادر، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز کاهش هزینه ها را اولویت مهم این دانشگاه عنوان کرد که با کمک بررسی وضعیت موجود و مدیریت کارآمد هزینه ها در بخش های مختلف بهداشتی، درمانی و دارویی در حال انجام است.

بهادر با اشاره به مراجعه مردم استان های همجوار به فارس برای دریافت خدمات سلامت، بر اهمیت حمایت از این استان برای توسعه خدمات رسانی، تاکید کرد.

دکتر عبدالخالق کشاورزی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز  در این نشست با اشاره به تلاش های انجام گرفته برای ثمربخشی طرح تحول نظام سلامت در عرصه خدمات دارویی فارس، از پیگیری این موضوع در نشست های سیاستگذاری ستاد تحول سلامت دانشگاه خبر داد که تاکنون ۲۵ نشست از این ستاد برگزار شده و ۳۱۰ مصوبه به همراه داشته است.

وی با اعلام آمار کاهش ۳۵ درصدی تعداد آزمایش‌ها در استان، بر اساس آمار مهرماه امسال نسبت به سال گذشته، این امر را تلاشی در این راستا برشمرد.

کشاورزی ضمن معرفی سامانه کنترل داروهای(Medications) پرهزینه برای اعلام ماهانه داروهای پرهزینه از سوی بیمارستان های دانشگاه و صرفه جویی 12.5 میلیارد ریالی در مورد آنتی بیوتیک‌های پرهزینه طی ماه های تیر تا آبان در ۳۰ بیمارستان استان، از برگزاری هر دو هفته یک بار نشست های ستاد توزیع دارو با شرکت های توزیع دارو، برگزاری نشست های مشترک با تامین کنندگان و تولیدکنندگان اقلام پرمصرف تجهیزات پزشکی، تشکیل نشست های ماهانه کمیته حمایت از تولیدات داخل، رویت خدمات تصویربرداری و آزمایش های بیماران ارجاعی در بیمارستان مقصد، مداخله در اعمال جراحی گلوبال برای مدیریت دارو، لوازم مصرفی و تجهیزات پزشکی، اعلام تعداد آنتی بیوتیک مصرفی، بررسی مصرف میکروست‌ها و اجرای دستورالعمل فرآوری مجدد وسایل پزشکی در این دانشگاه خبر داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: