کد خبر: ۲۱۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 11
هفته پژوهش از شنبه تا چهارشنبه 24 تا 28 آذر برگزار خواهد شد و تفاوت آن با سال گذشته این است که نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری به منظور ایجاد هم افزایی، همزمان با نمایشگاه مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخلی و یک هفته بعد از هفته پژوهش برگزار می‌شود
شفاآنلاین> اجتماعی> برومند گفت: رشد بودجه پژوهشی در پارک علم و فناوری ۷۳ درصد است و بودجه پژوهشی به بالای ۱۴ هزار میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش شفاآنلاین: مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری به مناسبت هفته ملی پژوهش و فناوری اظهار کرد: هفته پژوهش از شنبه تا چهارشنبه 24 تا 28 آذر برگزار خواهد شد و تفاوت آن با سال گذشته این است که نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری به منظور ایجاد هم افزایی، همزمان با نمایشگاه مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخلی و یک هفته بعد از هفته پژوهش برگزار می‌شود.

شعار هفته پژوهش

وی افزود: شعار امسال پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی است.

برومند بیان کرد: در تمام حوزه‌ها که از دیدگاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از جمله پژوهش، حوزه فناوری یعنی گسترش و توسعه پارک‌ها، ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت برای توجه به چالش‌های ملی و محیط زیست اتفاقات خوبی افتاده است.
0.7 درصد، نسبت بودجه پژوهشی به بودجه کل کشور
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره میزان بودجه پژوهشی در نظر گرفته شده در بودجه کشور،گفت: نسبت بودجه پژوهشی به بودجه کل کشور بالای 0.7 درصد خواهد بود.

وی افزود: به طور جزئی می‌توان گفت رشد بودجه پژوهشی در پارک علم و فناوری 73 درصد، پژوهشکده ها 17 درصد و دانشگاه ها 14 درصد خواهد بود و بودجه پژوهشی به بالای 14 هزار میلیارد دلار می‌رسد.

73 درصد بودجه پژوهشی اختصاص داده شده است
برومند بیان کرد: تا کنون 73 درصد بودجه پژوهشی اختصاص داده شده و قرار است تا پایان سال کل آن تخصیص داده شود. وقتی منابع مالی به موقع محقق نشود بودجه‌های پژوهشی اولین جایی است که می‌تواند استفاده شود، در همین راستا برنامه‌ریزی‎‌های خوبی را در وزارت علوم انجام داده ایم و 2 طرح را جلو می‌بریم تا سیستم‌های عالی در دانشگاه‌ها به گونه‌ای باشد تا میزان هزینه کرد در حوزه پژوهش مشخص باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری اظهار کرد: میزان حمایت ملی از شرکت های فناور از 13 میلیارد تومان به 43 میلیارد تومان افزایش داشته و میزان فروشی که در پارک ها صورت می گیرد به 8 هزار میلیارد تومان رسیده است.

محورهای توانمندسازی نشریات
برومند درباره توانمندسازی نشریات داخلی گفت: بیش از 1200 نشریه در طی 2سال گذشته در وزارت علوم به چاپ رسیده است و ما برای توانمندسازی نشریات در 2 محور برنامه داریم؛ محور اول شاخص‌های ارزیابی نشریات با 2 رویکرد داخلی و خارجی و محور دوم شناسایی نشریات و تشویق آن ها برای ورود به حوزه بین الملل است.

وی افزود: در سال 2014، 22 نشریه مربوط به وزارت علوم در سطح بین المللی داشتیم و امسال این تعداد به 58 مورد رسید. همچنین تلاش می‌شود که در مقالات علاوه بر پژوهش کارهای مهارتی، ترویجی و نتایج کاربردی هم انجام شود.

در ادامه محسن شریفی دبیر جشنواره تجلیل از پژوهشگران و مدیر کل دفتر برنامه ریزی و سیاست گذاری پژوهش وزارت علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: در سال 2017 در حوزه تولید علم 55 هزار مقاله داشتیم و در سال 2018 پیش بینی تعداد بسیار بالاتری را داریم و تفاوت قابل توجه خواهد بود. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: