کد خبر: ۲۱۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 11
افسردگی یکی از اختلالاتی است که اگر کنترل نشود سلامت روان انسان را به خطر می‌اندازد. عوامل متعددی در بروز این اختلال عصبی نقش دارد
شفاآنلاین>سلامت> افسردگی يكي از اختلالاتی است كه اگر كنترل نشود سلامت روان انسان را به خطر می‌اندازد، اگر دچار افسردگی هستید و یا می‌خواهید از ابتلا به این اختلال خود را در امان نگه‌ دارید این مواد غذایی را فراموش نکنید.

به گزارش شفاآنلاین، افسردگی (Depression)یکی از اختلالاتی است که اگر کنترل نشود سلامت روان انسان را به خطر می‌اندازد. عوامل متعددی در بروز این اختلال عصبی نقش دارد.

سبزی‌ها و میوه‌ها

سبزی‌ها و میوه‌ها منبع خوبی از ویتامین C هستند. دریافت کافی ویتامین C در مقابله با افسردگی و استرس بسیار مهم است. درواقع، در دوره‌های طولانی‌مدت از افسردگی و استرس میزان ویتامین C در غده آدرنال کاهش(Decrease) می‌یابد.، بنابراین مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین C بسیار مهم است. منابع غذایی غنی از این ویتامین شامل انواع مرکبات، کیوی، توت‌فرنگی، خربزه، سبزی‌هایی مانند گوجه‌فرنگی، فلفل سبز، انواع فلفل‌های دلمه‌ای، کلم، گل‌کلم و... است. انواع سبزی‌خوردن نیز منابع خوبی از ویتامین C هستند.

کربوهیدرات‌های پیچیده

مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده موجب افزایش تولید سروتونین می‌شود. سروتونین یک انتقال‌دهنده شیمیایی است که در صورت کاهش سطح ان در خون افسردگی بروز می‌کند.مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات پیچیده باعث آزادسازی انسولین می‌شوند. انسولین باعث می‌شود تمام اسیدآمینه‌های موجود در خون به‌جز تریپتوفان جذب سلول‌های بدن شوند درنتیجه مقدار زیاد تریپتوفان در جریان خون باقی می‌ماند و به مغز واردشده، تبدیل به سروتونین می‌شود و مقدار سروتونین در مغز افزایش می‌یابد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: