کد خبر: ۲۱۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 11
درد شدید دندان در هنگام آبسه را می‌توان چنین توضیح داد که ورود میکروب‌ها به مغز دندان (پالپ دندان) باعث ایجاد التهاب در پالپ شده و این التهاب باعث افزایش حجم آن می‌شود

شفا آنلاین>سلامت>آبسه دندان چرک‌هایی است که در ریشه دندان جمع و باعث عفونی شدن آن می‌شود و در صورت درمان نشدن به موقع می‌تواند به تدریج به فضاهای عمقی مانند فضاهای اطراف حلق، مجاری تنفسی و حتی اطراف مغز راه پیدا کند و موجب انسداد راه‌های تنفسی،<Blockage of respiratory tract> درگیری مغز و مننژیت (التهاب پرده مغز) و درگیری خون و حتی مرگ شود.

به گزارش شفا آنلاین:درد شدید دندان در هنگام آبسه را می‌توان چنین توضیح داد که ورود میکروب‌ها به مغز دندان (پالپ دندان) باعث ایجاد التهاب در پالپ شده و این التهاب باعث افزایش حجم آن می‌شود.

با توجه به اینکه پالپ دندان در یک محفظه بسته قرار دارد باعث افزایش شدید فشار داخلی آن شده و این اتفاق منجر به فشار آمدن به پایانه‌های عصب دندان شده و درد دندان شروع می‌شود.

اگر دندان‌هایتان را به درستی تمیز نکنید، پلاک غذا روی دندان، یک محیط مطلوب برای رشد باکتری‌ها را تشکیل می‌دهد. افرادی که دچار پوسیدگی دندان هستند، دچار عفونت دندان می‌شوند. هنگام پوسیدگی، باکتری‌ها در دندان‌ها، لثه‌ها و پالپ تجمع می‌کنند و موجب آبسه می‌شوند. هنگامی‌که یک دندان می‌شکند، مینای دندان آسیب‌پذیر و شکننده می‌شود، باکتری‌ها می‌توانند در حفره‌هایی که باعث پوسیدگی دندان می‌شوند، دخالت کنند از این رو، عفونت می‌تواند به ریشه دندان گسترش یابد.

عفونت باعث ایجاد یک لاتکس (بافت مرده، سلول‌های زنده یا مرده و سلول‌های سفید خون) و تورم بافت‌ها می‌شود. این پدیده سبب درد دندان می‌شود. اگر دندان تخریب شده باشد، ممکن است دیگر آسیب نبیند اما عفونت هنوز فعال است و همچنان به گسترش و نابود کردن بافت‌ها ادامه می‌دهد.

برخی معتقدند درمان عفونت دندان بهتر است از راه و روش طبیعی باشد تا عوارضی برای بخش‌های دیگر بدن به‌خصوص بخش‌های داخلی بدن نداشته باشد اما با توجه به میزان آسیب وارده استفاده از دهان‌شویه با آب نمک گرم، مسکن های درد موجود در داروخانه‌ها، عصب‌کشی دندان، کشیدن دندان آسیب‌دیده یا عمل جراحی از جمله راه‌های درمان این عارضه است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: