کد خبر: ۲۱۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 09
انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان فارس به منظور رفاه حال بیماران در بخش مددکاری و کمک های مردمی با کمک خیرین اقدام به فراهم کردن امکانات درمانی ، دارویی و معیشتی بیماران می کند تا این قشر به جز بیماری دغدغه دیگری را نداشته باشند
شفاآنلاین>سلامت>با فعالیت های مستمر در حوزه پیوند ، استان فارس 6 سال متوالی به عنوان قطب پیوند خاورمیانه شناخته شده است.

به گزارش شفاآنلاین و به نقل از روابط عمومی انجمن خیریه حمایت ازبیماران کلیوی ایران ، نادرمعینی آزاد کازرونی مدیرانجمن استان فارس با اشاره به اینکه انجمن خانه بیمار است اظهار داشت:از آنجا که یک بیمار کلیوی برای انجام دیالیز درهفته 3 تا 4  بار به مراکز دیالیز مراجعه می کند و با توجه به هزینه های سرسام آور دارو ، درمان و رفت و آمد و فراهم کردن امور رفاهی و اجتماعی خود و خانواده مجبور به حضور درانجمن جهت دریافت کمک است بنابراین به صراحت می توان گفت که انجمن حمایت از بیماران کلیوی<Kidney patients> خانه بیماران است.

وی ادامه داد:انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان فارس به منظور رفاه حال بیماران در بخش مددکاری و کمک های مردمی با کمک خیرین اقدام به فراهم کردن امکانات درمانی ، دارویی و معیشتی بیماران می کند تا این قشر به جز بیماری دغدغه دیگری را نداشته باشند.

معینی کازرونی با اشاره به این مطلب که شیراز قطب پیوند خاورمیانه است ، تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت پیوند در استان فارس و در شهر شیراز به گونه ای است که این منطقه 6 سال متوالی به عنوان قطب پیوند خاورمیانه شناخته شده و توانسته است رتبه ای بالاتر از آمریکا و اسرائیل کسب کند.

مدیرانجمن استان فارس در خصوص میزان بیماران کلیوی استان افزود: در حال حاضرحدود 8600 بیمار کبدی و کلیوی در این انجمن تحت پوشش قرار دارند که از این میزان  2214 نفر دیالیزی هستند و از شمار بیماران دیالیزی  59 نفر به صورت صفاقی و 2155نفر به صورت خونی دیالیز می شوند. این درحالیست که در سطح استان 4540 نفر نیز تاکنون پیوند کلیه شده اند .

وی در رابطه با بخش های دیالیز استان بیان کرد: در استان فارس به طور کلی 40بخش دیالیز وجود دارد و که  12 بخش آن در شهر شیراز است .

معینی با اشاره به اینکه در این انجمن پیوند از مرگ  مغزی<Brain death> در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: در این انجمن بیش از هر چیز به پیوند از مرگ مغزی تاکید می شود زیرا اعتقاد بر این است که برای بهبود یک بیمار نباید فرد دیگری را در معرض بیماری قرار داد بلکه می توان با ترویج فرهنگ پیوند از مرگ مغزی جان بیماران را نجات داد.

مدیر انجمن استان فارس در رابطه با ظرفیت اسکان در خوابگاه  انجمن اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماران کلیوی روز به روز درحال افزایش هستند 36 تخت موجود در خوابگاه انجمن برای اسکان بیماران کافی نیست و ظرفیت آنراتا 200 تخت افزایش داد تا بتوان بیمارانی را که از شرایط مناسب اقتصادی برخوردار نیستند ، اسکان داد.

وی با اشاره به ایجاد درمانگاه شماره 2 انجمن در این استان گفت : درمانگاه شماره یک انجمن در حال حاضر مشغول به فعالیت است اما با توجه به افزایش روز افزون بیماران این درمانگاه به تنهایی پاسخگوی نیازهای بیماران نیست و برای رفع این مساله در صدد هستیم تا درمانگاه شماره 2 را با ظرفیت 40 تخت دیالیز در یکماه آینده به بهره برداری برسانیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: