کد خبر: ۲۱۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 09
تولید قرصی که بگذارد هرقدر دوست دارید غذا بخورید و چاق نشوید، خوب‌تر از آن است که بتوان آن را باور کرد. اما دانشمندان استرالیایی معتقدند که دیگر چیزی به تولید چنین قرصی باقی نمانده است.
شفا آنلاین>سلامت>دانشمندان دانشگاه فلیندرز در استرالیا می‌گویند، به تولید قرص معجزه‌آسای از بین برنده چربی‌های بدن، یک قدم دیگر نزدیکتر شده‌اند. بررسی‌ها نشان داده است که نبود ژن RCAN1، از افزایش توده‌های چربی و در نتیجه اضافه وزن،<Overweight> پیشگیری می‌کند.


به گزارش شفا آنلاین:تولید قرصی که بگذارد هرقدر دوست دارید غذا بخورید و چاق نشوید، خوب‌تر از آن است که بتوان آن را باور کرد. اما دانشمندان استرالیایی معتقدند که دیگر چیزی به تولید چنین قرصی باقی نمانده است. آنها با بررسی موش‌هایی که به طور ژنتیکی فاقد ژن RCAN1، متوجه شدند که این موش‌ها حتی با پرخوری بسیار، ذره‌ای چاق نمی‌شوند.

از آنجایی‌که این ژن نیز در بدن انسان وجود دارد، امید است که با غیرفعال کردن آن، بتوان افراد دارای اضافه‌وزن را از شر چاقی نجات داد. این یافته بسیار مهم است. زیرا چاقی به اپیدمی جهانی دنیای امروز تبدیل شده است.

محققان می‌گویند با تولید قرصی که ژن RCAN1 را از کار می‌اندازد، به کمک افرادی که نمی‌توانند به راحتی لاغر شوند یا مجبور هستند به دلایل مختلف لاغر شوند، می‌روند. آنها در بررسی‌های خود متوجه شدند که مسدود کردن ژن RCAN1، باعث می‌شود که چربی‌های ناسالم سفید، به چربی‌های قهوه‌ای سالم تبدیل شوند.

بدن انسان دو نوع چربی قهوه‌ای و سفید دارد. چربی قهوه‌ای،‌ کالری موجود در بدن را مصرف می‌کند اما چربی سفید، به ذخیره‌سازی کالری‌های اضافی می‌پردازد.

چاقی، خطر ابتلا به انواع سرطان، دیابت نوع۲ و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. مصرف غذاهای کم کالری یا رژیم گرفتن در کنار ورزش، می‌تواند به لاغر شدن کمک کند. اما دانشمندان درصدد تولید قرصی هستند که بتواند بدون دردسر، موجب لاغری افراد شود.

قرص‌های کم‌کننده اشتها، در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند و با کاهش میل به غذا، فرد را در مسیر لاغری قرار می‌دهد. اما اگر دانشمندان بتوانند قرصی تولید کنند که جلوی فعالیت ژن RCAN1 را بگیرد، مردم هرقدر هم که غذا بخورند، چاق نمی‌شوند. این قرص با مسدود کردن این ژن، باعث می‌شود که افراد حتی موقع استراحت هم چربی بسوزانند.

 دانشمندان معتقدند با این قرص می‌توانند بحران جهانی چاقی را به راحتی کنترل کنند.

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: