کد خبر: ۲۱۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 06
زور باد و باران دیروز و امروز هم به آلاینده های هوا نرسید و هوای تهران همچنان برای کودکان، سالمندان، مادران باردار و بیماران تنفسی خطرناک است
شفاآنلاین> اجتماعی> مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: میانگین شاخص کیفیت هوا در کلانشهر تهران 126 است که برای گروه های حساس، ناسالم محسوب می شود.

به گزارش شفاآنلاین: در حال حاضر آلوده ترین منطقه تهران، پارک رازی در شهرری است.

در شرایطی که هریک از مسئولان دلایل مختلفی را علت آلوده شدن هوای تهران عنوان می کنند، حسینی گفت: 80 درصد آلایندگی هوای تهران مربوط به خودروهای دیزلی، خودروهای کاربراتوری و موتورسیکلت هاست.

این مقام مسئول در ادامه آمار و ارقامی درباره تاکسی های فرسوده ارائه کرد و آنها را از مهمترین آلوده کننده ها توصیف کرد.

حسینی با بیان اینکه علاوه بر خودروها، موتورسیکلت ها هم باید مورد معاینه فنی قرار بگیرند، افزود: هیچ گونه اعمال قانونی روی موتورسیکلت ها نداریم. در حال حاضر، در تهران بالغ بر یک میلیون دستگاه موتورسیکلت عمدتا 125 سی سی کاربراتوری داریم که آلایندگی هر کدام از آنها، 4 برابر یک دستگاه خودرو است.

در سایر شهرهای شلوغ نیز اوضاع تقریبا همین گونه است و طبق اعلام اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان البرز، هوای کرج هم همچنان آلوده است.

شاخص کیفیت هوای کلان‌ شهر کرج امروز، دهم دی‌ با قرارگرفتن روی عدد ۱۳۰ برای گروه‌های حساس نا سالم اعلام می‌ شود.

شاخص کیفیت هوای شهرستان ساوجبلاغ که روز گذشته ۱۵۷ اعلام‌ شده بود امروز با هشت پله سقوط به ۱۴۹ رسید که به گفته محمدی مدیرکل اداره حفاظت از محیط‌ زیست استان البرز هوای این شهرستان برای گروه‌های حساس ناسالم است. شبکه خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: