کد خبر: ۲۱۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 06
افراد موفق می آموزند که این نگرانی ها را کنترل کنند و عدم اطمینان و ترس های خود را کنار بگذارند
شفاآنلاین>اجتماعی>در افراد موفق خصیصه ای وجود دارد که آن ها را از بقیه افراد متمایز می کند: آن ها آموخته اند که از توانایی ها و ویژگی های طبیعی خود برای دست یافتن به رؤیاهای خود استفاده کنند.

به گزارش شفاآنلاین، افراد موفق به طور متفاوتی با موقعیت های مختلف مواجه می شوند و چالش های خود را مدیریت می کنند. آن ها مهارت ها و ویژگی هایی را در خود پرورش داده اند که باعث می شوند بیشتر از بقیه افراد پیشرفت کنند.

اگر شما می خواهید دیوانه وارترین آرزوهای خود را تحقق ببخشید و موفقیت چشمگیری کسب کنید، باید راهی پیدا کنید تا از یک فرد عادی به یک فرد خارق العاده تبدیل شوید. در این بخش 10 تا از ویژگی های قدرتمند افراد موفق را بررسی می نماییم.


1. هدف محور اما انعطاف پذیر

افراد موفق اهداف بلندپروازانه ای دارند و اهداف بلندمدت و کوتاه مدت برای خود در نظر می گیرند که منجر به موفقیت<Success> آن ها می شود. آن ها اهداف خود را یادداشت می کنند و به طور مداوم بر روی آن ها کار می کنند. اگر شما قصد دارید فرد موفقی باشید، یکی از آسان ترین عادت ها برای پیشرفت، شروع به هدف گذاری برای خودتان و ساختن یک برنامه از اقدامات لازم برای رسیدن به آن ها است.

همچنین افراد موفق اهمیت تغییر موقعیت را درک می کنند. آن ها به صورت دوره ای اهداف خود را ارزشیابی می کنند و مطمئن می شوند که اهداف شان در طول زمان معنادار باشد. آن ها به اندازه ای انعطاف پذیرند که زمان تغییر مسیر خود را تشخیص می دهند. در صورت نیاز، اهداف شان را تغییر می دهند و دوباره شروع می کنند.

2. بلندپروازان سرسخت

موفقیت آسان به دست نمی آید. شما باید مشتاق باشید و به طور مداوم برای به دست آوردن آن تلاش کنید. افراد موفق به شکل سرسختانه اهداف خود را تعقیب می کنند. آن ها به سادگی تسلیم نمی شوند. اگر شما می خواهید موفق باشید، باید به طور شگفت انگیزی بلندپرواز و باانگیزه باشید تا بتوانید کارهای لازم برای واقعیت بخشیدن به رؤیاهای تان را به سرانجام برسانید. شما باید سخت تر از هر کسی کار کنید.

افراد موفق رقابتی سالم با بقیه دارند که آن ها را به پیش می برد و برای رسیدن به اهداف شان مصمم می کند. درعین حال آن ها از بقیه تقلید نمی کنند، آن ها صرفاً برای رسیدن به اهداف خودشان مصمم هستند. همچنین موفق ترین افراد راهی برای ایجاد شدیدترین انگیزه ها در خود دارند.

3. بااعتمادبه نفس

بزرگ ترین دشمنان موفقیت ترس و شک هستند. ما از مجهولات و شکست خوردن می ترسیم. همچنین با عدم اعتمادبه نفس دست وپنجه نرم می کنیم و می ترسیم که آماده نباشیم یا شکست بخوریم.

افراد موفق می آموزند که این نگرانی ها را کنترل کنند و عدم اطمینان و ترس های خود را کنار بگذارند. آن ها بدون هیچ واهمه ای قدم برمی دارند و به دنبال آرزوهای خود می روند. آن ها در خود انگیزه و اعتمادبه نفس برای آزمایش کردن ایده های نوآورانه را پیدا می کنند تا بتوانند حتی اگر کاملاً مطمئن نباشند به راه خود ادامه دهند.


نترس بودن به معنای احساس نکردن ترس نیست بلکه به این مفهوم است که شما به ترس اجازه نمی دهید شما را متوقف کند. این یعنی شما درک می کنید که انجام ندادن هیچ کاری بدتر از امتحان کردن و شکست خوردن خواهد بود. برای موفق شدن شما باید مطمئن و باانگیزه باشید تا بتوانید به امتحان کردن چیزهای جدید ادامه دهید.

4. کنجکاو

بیشتر ما آموخته ایم که مانند بقیه رفتار کنیم و اطلاعات دریافتی را به همان صورت بپذیریم اما افراد موفق دنیا را به شکلی متفاوت می بینند. آن ها به طور طبیعی کنجکاوند و در مورد همه چیز سؤال می پرسند.

آن ها به طور مداوم می پرسند «اگر؟» یا «چرا نه؟» یا یک مسئله را بازتعریف می کنند تا بتوانند آن را از منظری متفاوت مورد بررسی قرار دهند. آن ها می خواهند بدانند چرا و چگونه چیزهای مختلف کار می کنند و چه می شود اگر به شکلی متفاوت کار کنند.


آن ها به وضعیت فعلی راضی نیستند و از اینکه سنت ها را به چالش بکشند هراسی ندارند. مردمان موفق ذهن هایی کنجکاو دارند که باعث می شود که آن ها موانع پیش روی خود را به شکلی نوآورانه از سر راه خود بردارند و شیوه انجام شدن کارها را تغییر می دهند. درنهایت، کنجکاوی آن ها می تواند باعث انقلابی در کل صنعت شود.

5. دارای نگرش پرورش یافته

افراد موفق بر این باورند که توانایی انجام کارهای شگفت انگیزی دارند و حاضرند برای دستیابی به آن ها به سختی تلاش کنند. به جای عدم تحمل اشتباهات و شکست های شان، آن ها بر روی پیشرفت شخصی و غلبه بر چالش ها تمرکز می کنند.


آن ها نگرش خود را پرورش می دهند و معتقدند که ویژگی های اساسی آنان با تلاش فراوان می تواند رشد کند. براساس یافته های کارول دک، استاد روانشناسی دانشگاه استنفورد، یک نگرش زمانی رشد یافته است که شما باور کنید ویژگی های اساسی شما نقطه شروع در زندگی شما است اما شما توانایی بهبود و فائق آمدن بر سختی ها را دارید.

این نگرش به مردم اجازه می دهد که آن ها در مواقع چالش رشد یابند. یک دیدگاه رشد یافته شکست را یک سکوی پرتاب به سوی رشد می داند اما در مقابل یک دیدگاه شکننده که از چالش ها دوری می جوید، به راحتی تسلیم می شود و از موفقیت دیگران احساس تهدید می کند.


6. سختکوش و مشتاق

افراد موفق از صمیم قلب به اهداف و آرزوهای خود ایمان دارند. آن ها عمیقاً در مورد اهداف خود مشتاق هستند و به طور کامل خود را وقف مشاهده مسیر پیش روی خود کرده اند. افراد موفق می دانند که انگیزه کلید ترقی است و ترقی در انتها به موفقیت ختم می شود.

انگیزه چیزی نیست که بتوان تظاهر به داشتن آن کرد بلکه باید صادقانه از درون انسان سرچشمه بگیرد. به همین دلیل شما هیچ وقت در انجام کاری که به آن علاقه ندارید موفق نخواهید شد. هدف شما باید چیزی باشد که به آن عشق می ورزید و خود را وقف رسیدن به آن کرده اید. اشخاصی که نسبت به اهداف خود باانگیزه و مصمم هستند زندگی خود را حول اهداف خود سازمان بنا می نهند. در حقیقت فقط آن افرادی که خود را عمیقاً وقف اهداف شان کنند موفق خواهند شد.

7. آرام تحت فشار

روبه رو شدن با یک موقعیت به شدت استرس زا می تواند باعث شود شما به طور مداوم بیش ازحد فکر کنید و تجزیه وتحلیل کنید که این امر منجر به این می شود که شما نتوانید با تمام ظرفیت تان کار کنید. به همین دلیل ما تحت فشار از پا می افتیم اما افراد موفق آموخته اند که چگونه آرامش خود را حفظ کنند و اثرات منفی حاصل از استرس و فشار را کاهش دهند. هنگامی که فشار خیلی بالاست آن ها با یک نگرش مثبت با موقعیت مواجه می شوند. آن ها چالش ها را فرصت می بینند نه تهدیدی به مرگ.

آن ها موقعیت استرس زا را به فرصتی برای غلبه بر چالش تبدیل می کنند. آن ها آرامش خود را حفظ می کنند و بدون اینکه به خود اجازه وحشت کردن را بدهند ذهن خود را کاملاً بر روی موقعیت شان متمرکز می کنند. آن ها به کار فعلی شان متمرکز می شوند و بدون اینکه به مشکل اجازه بدهند آن ها را سردرگم کند، تصمیمات لازم برای قدم برداشتن و پیشرفت را می گیرند.

8. مسئولیت پذیر و قدرتمند

برای موفق شدن شما باید باور داشته باشید که شما مسئول زندگی خود هستید. حتی در میان توفان زندگی شما هیچ وقت نباید مقصود و مسیر خود را گم کنید.

موفق ترین انسان ها تصمیمات شان را خودشان می گیرند. آن ها سکاندار کشتی خود هستند که شغل خود را به سمتی که می خواهند هدایت می کنند و همان طور که می خواهند زندگی می کنند.

این امر به آن ها حس رضایت و قدرت تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی می خواهند در زندگی شان بشوند می دهد. همچنین استقلال در تصمیم گیری به شما انعطاف پذیری می بخشد به این دلیل که شما احساس قدرت می کنید و همچنین شما احساس می کنید که توانایی مواجهه با هر چیزی که در سر راه شما قرار بگیرد را دارید.

9. خوش بین واقع گرا

مردم موفق بر روی نکات مثبت متمرکز می شوند اما درعین حال دیدی منطقی و عینی دارند. آن ها خوش بینی واقع گرایانه ای دارند که ترکیبی از یک نگاه مثبت و شفاف از ابعاد یک موقعیت است.

آن ها باور دارند که موفق می شوند اما خود را با این اعتقاد که به سادگی موفق خواهند شد فریب نمی دهند. مثبت نگری آن ها به آن ها کمک می کند که زیرک و انعطاف پذیر باقی بمانند و به دنبال راهی در میان سرزمینی نامعلوم بگردند.

اما آن ها با خود صادق هستند و می توانند هنگامی که اشتباهی مرتکب شدند آن را تشخیص بدهند. آن ها اطمینان خود را از دست نمی دهند و بدبینی به خود راه نمی دهند. بدبینی فقط باعث خواهد شد استقامت خود را در لحظات سخت از دست بدهند. آن ها در زمان برنامه ریزی برای غلبه بر موانع واقع گرا و عمل گرا هستند و به سخت کوشی برای رسیدن به اهداف خود اصرار می ورزند.

10. ارتباط برقرارکننده قوی

توانایی برقراری ارتباط مؤثر میان ایده های تان با بقیه یکی از مهم ترین صفاتی است که افراد به شدت موفق مانند بیل گیتس و ریچارد برنسون با آن ها شناخته می شوند. در پایان تمام چیزها برمی گردد به توانایی شما در اعتماد کردن به افکار و ایده های تان.

موفق ترین افراد می توانند در گفتار و نوشتار به طور مؤثری مذاکره کنند و اطلاعات مربوطه را منتقل کنند. همچنین آن ها قابلیت گوش دادن فعال و برقراری ارتباط با بقیه را دارند. شما باید بتوانید اطلاعات جمع آوری کنید و چیزی که بیان می شود را درک کنید و در مرحله بعدی به طور مؤثری پاسخ دهید و اطمینان حاصل کنید که پیام شما توسط طرف مقابل به خوبی دریافت شده است.

این موضوع شامل ارتباطات غیرکلامی نیز می شود مانند اینکه چطور در مقابل دیگران می ایستیم و در مقابل دیگران ظاهر می شویم حتی اگر در حال صحبت کردن نباشیم. موفق ترین افراد ارتباط گیرندگانی فوق العاده هستند که این امر به آن ها اجازه می دهد که بتوانند ایده های خود را به اشتراک بگذارند و با انواع افراد همکاری کنند. همچنین یکی از رمزهای موفقیت آنان در این موارد است: توانایی بازخوردگیری از خریداران و کاربران و درک نیازهای شان و چیزی که به دنبال آن می گردند.entrepreneur



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: