کد خبر: ۲۱۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 06
به نظر می‌رسد در این زمینه ما خیلی عقب نیستیم اما در حد مطلوب نیز قرار نداریم و جا دارد از تکنولوژی‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر در این زمینه استفاده کنیم
شفاآنلاین>سلامت> دبیر علمی انجمن آسیب‌شناسی ایران با اشاره به تجویز غیرمنطقی آزمایشات پزشکی گفت: به نظر می‌رسد این موارد در کشور ما خیلی سامان پیدا نکرده و جا دارد بر روی تجویز منطقی آزمایش بیشتر کار کنیم.

به گزارش شفاآنلاین، محمدعلی برومند در حاشیه برگزاری بیستمین کنگره انجمن علمی پاتولوژی ایران در مرکز همایش‌های رازی اظهار داشت: کنگره امسال با هدف تبادل نظر علمی و طرح مشکلات(Difficulties) آموزشی و صنفی پاتولوژیست‌های کشور برگزار می‌شود.

وی با عنوان این مطلب که ما خیلی قائل به تفکیک مسائل علمی از صنفی نیستیم، افزود: موضوعاتی همچون تعرفه، تجهیزات پزشکی، تأمین وسایل و مواد مصرفی و همچنین تداخل رشته‌ای در کنگره امسال مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر علمی انجمن آسیب‌شناسی ایران در رابطه با وضعیت کیفی آزمایشات پزشکی در کشور تصریح کرد: به نظر می‌رسد در این زمینه ما خیلی عقب نیستیم اما در حد مطلوب نیز قرار نداریم و جا دارد از تکنولوژی‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر در این زمینه استفاده کنیم.

برومند ادامه داد: ما نیاز داریم تست‌های بیشتری در رابطه با مدیریت، تشخیص و درمان بیمار (Patient)در دسترس داشته باشیم که متأسفانه در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

وی با عنوان این مطلب که مشکلی در زمینه چهار عمل اصلی تشخیص بیماری‌های شایع در آزمایشگاه‌های پزشکی کشور وجود ندارد، افزود: در زمینه تجویز آزمایش پزشکی برای بیمار، نگاه علمی می‌بایست پشت آن قرار داشته باشد؛ به طوری که وقتی آزمایش برای بیمار درخواست می‌شود، باید در جای درست و با احتساب هزینه‌ها درخواست شود.

دبیر علمی انجمن آسیب‌شناسی ایران خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد مانند همه جای دنیا این موارد در کشور ما خیلی سامان پیدا نکرده و جا دارد بر روی تجویز منطقی آزمایشات پزشکی (medical)بیشتر کار کنیم. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: