کد خبر: ۲۱۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 05
طبق برنامه ریزی وزارت بهداشت، صادرات تجهیزات پزشکی باید به ۲۴۰ میلیون دلار تا پایان سال ۹۷ برسد، ما باید در ایران در کنار فراهم کردن بازار داخل به فکر صادرات باشیم
شفاآنلاین>سلامت>مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، گفت: صادرات تجهیزات پزشکی باید به ۲۴۰ میلیون دلار تا پایان سال ۹۷ برسد.

به گزارش شفاآنلاین، رضا مسائلی، با بیان اینکه تجهیزات پزشکی طیف گسترده ای از فناوری های حوزه سلامت است، افزود: بیش از ٢٨٠ هزار قلم محصول در حوزه تجهیزات پزشکی<Medical Equipment> در کشور به ثبت رسیده که در ساخت آنها فناوری های مختلفی به کار گرفته شده است.

وی ادامه داد: از بازار ٢ میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی کشور، فقط ٣٠ درصد تولید داخل بوده و ٧٠ درصد نیز از طریق واردات تامین می شود، بنابراین لازم است که شرکت های دانش بنیان، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در حوزه تجهیزات پزشکی در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشند تا بتوانیم میزان تولید داخلی تجهیزات پزشکی را افزایش دهیم.

مسائلی افزود: امروز، خط تولید سرنگ اینفلیتور با تلاش شبانه روزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم راه اندازی شد، این محصول پس از ۲ سال تلاش جهادگرانه نخبگان دانشگاهی و ارزیابی‌ های سختگیرانه وزارت بهداشت در ایران تولید و وارد بازار می ‌شود.

مشاور وزیر بهداشت، تاکید کرد: سهم تک تک ما، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران باید از تولید ناخالص داخلی کشور مشخص شود، اگر می خواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید تولید ثروت کنیم و نخبگان سهم خود از تولید ناخالص ملی را مشخص کنند، این موضوع در قانون پنجم توسعه و قوانین توسعه قبلی و همچنین چشم انداز بیست ساله کشور نیز تاکید شده است.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در رسیدن به اهداف کشور نقش مهمی دارند، گفت: سرنگ اینفلیتور تولیدی در این شرکت، کیفیت بالایی دارد و سرمایه گذاری بر روی این محصول بسیار سودآور بوده و افزایش آمار تولید در این محصول بسیار مهم است، بر همین اساس، تیم تحقیق و توسعه باید جدای از تولید، فروش و تجاری سازی، تولید محصولات دیگر را در دستور کار قرار دهد و تا پایان سال محصول جدیدی وارد بازار کنند، ضمن اینکه باید به حوزه صادرات نیز توجه کنند. افزایش تولید و تیراژ باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به هدفگذاری وزارت بهداشت برای رشد ۱۰ برابری صادرات تجهیزات پزشکی، افزود: طبق برنامه ریزی وزارت بهداشت، صادرات تجهیزات پزشکی باید به ۲۴۰ میلیون دلار تا پایان سال ۹۷ برسد، ما باید در ایران در کنار فراهم کردن بازار داخل به فکر صادرات باشیم.

وی یادآور شد: تولیدکنندگان باید به فکر تولید محصول و توسعه کشور باشند و کسب سود را هدف اصلی خود قرار ندهند و تولیدکنندگان در مسیر تولید نباید از مسیر اصلی خود منحرف شوند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: