کد خبر: ۲۱۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 05
با توجه به شمار بیماران دیالیزدر شهرستان رشت و ظرفیت محدود تخت فعال در بیمارستان رازی با تعاملات صورت گرفته 2 بخش دیالیز با 44 تخت فعال توسط بخش خصوصی ایجاد شده است که با این اقدام خوشبختانه آمار فوتی از 30درصد به یک درصد رسیده است
شفاآنلاین>سلامت>با ایجاد 2 بخش دیالیز در شهرستان رشت به همت بخش خصوصی  با ظرفیت 44 تخت ، آمار بیماران کلیوی فوتی استان از 20درصد به یک درصد کاهش یافته است.

به گزارش شفاآنلاین و به نقل از روابط عمومی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران، هوشنگ رضوان مدیر انجمن استان گیلان درخصوص بیماران کلیوی<Kidney patients> استان گفت: از سال 72 تاکنون در انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان 3هزار پرونده برای بیماران کلیوی به ثبت رسیده است که از این میزان 1200 نفر دیالیزی و 1800نفر یوندی بوده اند.

وی گفت: از 1200 بیمار دیالیزی استان گیلان 8 نفر دیالیز صفاقی ، 55 نفر کنترل دارویی و بقیه دیالیز خونی می شوند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان در خصوص وضعیت این انجمن گفت: متاسفانه این انجمن در سال 94 دچار ورشکستگی<Bankruptcy> شد اما با تلاش های مستمر خوشبختانه در حال حاضر این انجمن جایگاه خود را پیدا کرد و از لحاظ رشد مادی و معنوی وضعیت مناسبی را پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت این انجمن به گونه ای است که درسیستم مالی و اداری بسیار شایسته عمل کرده و توانسته در 16 شهرستان شعبه ایجاد کند. این درحالی است که تا 2 ماه آینده  شعبه شهرستان شفت نیز دراین استان راه اندازی خواهد شد.

رضوان بیان کرد: با توجه به شمار بیماران دیالیزدر شهرستان رشت و ظرفیت محدود تخت فعال در بیمارستان رازی با تعاملات صورت گرفته 2 بخش دیالیز با 44 تخت فعال توسط بخش خصوصی ایجاد شده است که با این اقدام خوشبختانه آمار فوتی از 30درصد به یک درصد رسیده است.

وی در رابطه با وضعیت انجام آزمایش های بیماران کلیوی شهرستان رشت اظهار داشت: با توجه به هزینه بالای آزمایش ها مقرر شده که یک آزمایشگاه در این شهرستان به بیماران کلیوی 40درصد تخفیف ارائه دهد و 40درصد هزینه ها را نیز انجمن تقبل کند و 20درصد باقیمانده را نیز طبق مذاکرات صورت گرفته با سازمان بهزیستی این مجموعه پوشش دهد.

مدیر استان گیلان  ادامه داد: با همکاری هیات امنای سرشناس انجمن و اتاق فکر ایجاد شده در نظر است تا یک مرکز درمانی ایجاد شود و علاوه بر آن 4 سوئیت برای اسکان بیماران استان های دیگر احداث تا از حجم مشکلات بیماران کاسته شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: