کد خبر: ۲۱۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 05
در عمل های زنده، همزمان ارتباط با اتاق عمل برقرار شده و موجب تبادل علم و تجربیات پزشکی می شود
شفاآنلاین>سلامت> رئیس بیمارستان رضوی، با اشاره به برگزاری کنگره قلب ایران و اروپا در مشهد مقدس، گفت: تحریم ها مانع از حضور پزشکان خارجی در کنگره نشده است.

به گزارش شفاآنلاین، رضا سعیدی در حاشیه کنگره پزشکان قلب ایران و اروپا در جمع خبرنگاران درباره حضور پزشکان خارجی در این کنگره با وجود تحریم ها، اظهار داشت: این همایش بین المللی برای دومین بار است که در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این همایش در دو بخش برگزار می شود، یک قسمت آن درباره بیماری هایی است که بر اثر عوامل خارجی ایجاد می شوند و اکتسابی اند و قسمت دوم کنگره با عنوان کاسپین که بیماری های مادرزادی را بررسی می کند.

رئیس بیمارستان رضوی افزود: همایش سال گذشته به صورت مجزا بود، اما امسال هر دو همایش برای صرفه جویی در هزینه ها ادغام شده است.

سعیدی تصریح کرد: مجموعا بیش از ۷۰۰ ثبت نام از بیش از ۱۶ کشور داشتیم و حدود ۳۰ مهمان خارجی نیز حضور خواهند داشت. در شرایط تحریم این موضوع نشان می‌دهد تحریم ها چندان اثرگذار نبوده و نشانه آن، برگزاری این همایش توسط یک بیمارستان (Hospital)خصوصی است.

وی در خصوص نمایش عمل های قلب باز به صورت زنده، گفت: در عمل های زنده، همزمان ارتباط با اتاق عمل برقرار شده و موجب تبادل علم و تجربیات پزشکی (medical)می شود.

رئیس بیمارستان رضوی اظهار داشت: اقدامات تحقیقاتی بر روی قلب حیوانات انجام شده و در این راستا حدود ۴۰ حیوان مورد بررسی قرار گرفته اند.

سعیدی خاطرنشان کرد: یک ارتباط تصویری با بیمارستان رجایی تهران نیز خواهیم داشت که موجب تبادل علم در زمینه قلب خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: